חמשת ההוצאות לאור מהמובילות בציבור החרדי

צילום: משה אסולין

שיתוף

השוק החרדי מתאפיין ברכישת וקריאת ספרים בכמות מרובה לאין שיעור מהציבור הכללי, ומכל מדינה אחרת במערב. לכל נער בר מצווה ממוצע כבר יש ספרייה מכובדת של ספרים, שעם השנים רק הולכת ותופחת עוד ועוד.

בהתאמה – כמות הספרים היוצאת לאור במגזר היא גדולה מאוד, ומסקרן מאוד לדעת – מי הן ההוצאות החזקות והמובילות בציבור החרדי כיום?

 כתבה פרסומית

ספרי אור החיים

ראשית סניפיה של אור החיים מושקעים ומסודרים יותר באופן כללי, וכך גם גדולים יותר.

אך מעבר לכך, לספרי אור החיים יש שם טוב בתחום יחסי העבודה והשירות גם כשמדובר בלקוחות קטנים.

נקודה חשובה מאוד שמציבה את ספרי אור החיים כמובילה בתחום, אור החיים מציגה יושרה מקצועית מרובה, בכך שניתן למצוא על דוכני הספרים שלה בחזית החנות – ספרים מכל ההוצאות ומכל המחברים.

יפה נוף י. פוזן

רשת יפה נוף בבעלות יונתן פוזן ואחיו, נחשבת לרשת גדולה בציבור החרדי, עם אלפי כותרים ששייכים לה או הופקו על ידה, ועשרות סניפים בכל הארץ.

הרשת צמחה בתקופה קצרה יחסית, ובמהלך צמיחתה רכשה גם את הוצאת 'פלדהיים'

צוף הוצאת ספרים

צוף הוצאה לאור אינה מחזיקה בסניפי מכירות של ספרים, אך נחשבת להוצאה לאור ותיקה ומובילה בציבור החרדי ובעלת שם טוב ומכובד.

הוצאת צוף שמשקיעה מזה שנים רבות בפרסום אינטנסיבי, צמחה במעין ואקום שנוצר בציבור החרדי, בין הוצאות גדולות שאיבדו את הקשר עם הלקוח הקטן, לבין לקוחות רבים פרטיים שחשקו להוציא ספר משלהם לאור.

צוף הכריזה לפני מספר שנים על מבצע 'נופת צופים' במסגרתו זכו כמה מחברי ספרים להוצאה לאור חינם של ספרם, תרומת הנדיב ר' העשיל פרידמן.

באופן כללי התרשמנו כי בצוף ניתן לקבל שירות ממש טוב ואדיב, וכך גם מקצועי ואמין ולמרות שהמחירים יחסית יותר גבוהים מהמתחרים בענף – נראה שהפער שווה את איכות המוצר.

 

טקסט רץ הוצאה לאור

הוצאה לאור חרדית שבולטת בצמיחתה הגדולה תוך מספר שנים היא הוצאת טקסט רץ, שמתאפיינת בהוצאת כותרים וספרים מושקעים מאוד בכל פרט.

בטקסט רץ נראה כי ההקפדה על תהליך ההפקה גבוה מאוד, והתוצרים שיצאו על ידה נראים מרשימים מאוד.

הרושם מתחזק לאור קריאת רשימת המחברים של טקסט רץ, בהם ראשי ישיבות גדולות מהשורה הראשונה, מחנכים בעלי שם וכך גם דוקטורים ובעלי תארים רבים שהוציאו דרכם את ספריהם.

טקסט רץ מחזיקה כיום בכמה כותרים רבי מכר, ביניהם בוסר המלאכים של המחנך הרב דן טיומקין, ספר אקשיבה, אבולוציה במבחן של ד"ר שלמה קאפח ועוד. טקסט רץ מתאפיינת בעיקר כהוצאת בוטיק, המציעה שירות מקצועי מאוד ואדיב במיוחד, והשקעה בכל פרט בהפקה.

 

תפארת הוצאה לאור

הוצאת תפארת לאחרונה פתחה/רכשה רשת חנויות ספרים בשם 'ביתן הספר'. תפארת שהחלה בשם 'סגולה' עוסקת בעיקר בתחום ההפצה בחנויות אך גם מוציאה ספרים על הדרך.

בעבר נחשבה להפצה הטובה ביותר, אך עם השקת חנויות ביתן הספר, מה שנראה כניסיון מבורך לשבור את מונופול שתי הרשתות הגדולות במגזר.

תפארת הוצאה לאור הוציאה את רב המכר של האמן גדי פולק, 'אידישע קאפ' שנמכר בעשרות אלפי עותקים, והחלה לאחרונה להוציא מגזין תוכן לפרשת השבוע בשם 'מקראי קודש'.

אולי יעניין אותך גם

תגובה אחת

  1. יעקב ר הגב

    ומה עם קולמוס?

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: