קהילות אברכים חדשות בצפון ירושלים

יסוד כולל ערב הרב מאיר אמסלם הרב נפתלי אברז'ל
יסוד כולל ערב הרב מאיר אמסלם הרב נפתלי אברז'ל

שיתוף

בירושלים ישנה תנופה של התפתחות תורנית, ובצפון העיר בשכונות נווה יעקב ושכנתה פסגת זאב, נרשמת התפתחות מהירה במיוחד.

בני תורה נוסח מרוקו – נווה יעקב

קהילת בני תורה נוסח מרוקו, פועלת רבות למען יצירת חממה לנפשות הרכות של צעירי הצאן, בסימן "ואת עמלנו אלו הבנים", ובמסגרת זו מתקיימות בקהילה כמה וכמה פעילויות.

בלילות שבת קודש הארוכים מתקיים בבית הכנסת לימוד 'מתמידים' בחברותות, כשלאחריו נמסר שיעור מאלף לילדי הקהילה בהלכות שבן אדם לחברו על ידי הרה"ג אריה לוי שליט"א, שמרתק את צעירי הצאן ומאלפם אורחות חיים.

פעילות נוספת מתקיימת מידי יום רביעי בשיעור חזנות ופיוט לילדי הקהילה והסובב לה, ובמסגרתו עשרות ילדים מתקבצים ללימוד שירה ופיוט כמיטב המסורת של יהדות מרוקו המפוארת. מחזה מרגש ומרנין לב הוא לראות כיצד עשרות ילדים שרים בבקיאות רבה שירים ופיוטים סבוכים שחוברו זה מאות בשנים על ידי אבותינו ורבותיו גאוני עולם זיע"א.

בהמשך לכך, נערכת בקהילה מעת לעת גם שבת בקשות מיוחדת, בה יושבים ילדי הקהילה ושרים בעוז את שירת הבקשות בבקיאות מפליאה, ללא כל סיוע ועזרה של חזנים ופייטנים חיצוניים. את שירת הבקשות כבדו רבנים רבים שהתרגשו עד מאוד לראות את צעירי הצאן דימינו שרים בעוז את שירי הקודש הנשגבים, וביניהם נמנו הרבנים הגאונים רבי מאיר אמסלם שליט"א, רבי משה טולידאנו שליט"א, רבי שלמה בן עזרא שליט"א – רב מועצת מבשרת ציון, רבי יוסף אלמשעלי שליט"א – רב מועצת מרום הגליל ועוד. השבת האחרונה נערכה בשבת פ' ויחי והותרה רושם חיובי עד מאוד על כל המשתתפים והנוכחים, ואי"ה תיערך שוב בשבת פ' בשלח-שירה, ולאחריה בשבת זכור.

בנוסף לפעילות המבורכת עם ילדי הקהילה, נערכות גם פעילויות רבות נוספות לכלל בני הקהילה, כגון כולל מוצאי שבת שבו שוקדים עשרות עמלי תורה במסגרת כולל מיוחד, עד השעות הקטנות של הלילה.

חניכי הישיבות פסגת זאב

במוצאי שב"ק פר' שמות ולסדר "ולקחתי אתכם לי לעם" פסגת זאב לבשה חג לרגל המעמד המרומם והאדיר בייסוד ופתיחת כולל ערב לאברכים מצויינים שע"י ובתוככי  קהילתינו.

בימים שקדמו למעמד קיבלו אברכי ובני התורה שבשכונה הזמנות אישיות ומכובדות מאוד אשר הכניסו את כולם לאווירת 'שלשת ימי הגבלה'. המעמד החל ב"גדולה לגימה", במלווה מלכה מכובד סביב שולחנות, ברוב פאר והדר, עם דגש על כבודם של מבקשי השם ועמלי התורה, כאשר חיש מהר המקום היה מלא מפה לפה, ואווירת אחדות מפליאה שרתה על כל המשתתפים שהתאספו יחדיו לשיש ולשמוח בשמחת התורה.

בדברי פתיחה כובד רב ביהכנ"ס הגדול  'בית יעקב' בשכונה הגאון רבי ניסן הכהן סלמני שליט"א, אשר היה דגש בדבריו על העבר שבשכונה מול ההווה, ועל חשיבות פתיחת מקום של תורה בשכונה זו.

שיאו של המעמד היה עם כניסתו לביהמ"ד בשירת 'ימים על ימי מלך תוסיף'  של אב"ד כתר תורה ונשיא איגוד עמלי תורה מורנו הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפרני שליט"א, אשר התאמץ וטרח לבא ולהשתתף בשמחת הקהילה, והביע את התפעלותו מכמויות בני התורה שמגדלת שכונת פסגת זאב כיום. מורנו הגר"ש שליט"א נשא דברים מרגשים, ובדבריו נשא ק"ו מדברי חז"ל במגילה שעתידין תראטריות וקרקסיות ללמד בהן תורה, שודאי בני הקהילה ששוכנים כעת במבנה ביה"ס חילוני שודאי זה כך. אחריו נשאו דברים הגאון רבי ישראל יצחק זילברמן שליט"א, הגאון רבי אייל שרגא שליט"א והרה"ג רבי דוד אלקיים שליט"א.

הרושם העז שהשאיר המעמד הכה גלים רבים מאוד, ורבים התפעלו מהאחדות ששררה באירוע בהתקבץ בני כלל הקהילות לפונדק אחד, התחזקו מדברי הרבנים שליט"א ומארגון האירוע היעיל והמושקע. איחולינו שירבו הספסלים עוד ועוד בבית המדרש, וימצאו בני הקהילה פתרון של קבע כיאה לכבודה של תורה.

יסוד כולל ערב הרב מאיר אמסלם הרב נפתלי אברז'ל
יסוד כולל ערב הרב מאיר אמסלם הרב נפתלי אברז'ל

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: