פשע אנטישמי מזעזע בירושלים

בית הכנסת שיח ישראל - צילום דוברות המשטרה
בית הכנסת שיח ישראל - צילום דוברות המשטרה

שיתוף


פשע אנטישמי מזעזע בירושלים


מתפללי בית הכנסת שהגיעו למקום בשעות הבוקר הזדעזעו מהמראות הקשים, שהחזירו אותנו לימים האפלים בהיסטוריה של העם היהודי. כוחות משטרה שהגיעו למקום מיד עם קבלת התלונה פתחו בחקירה.

רבה של ירושלים הגר"ש עמר אמר "אלה שעשו את זה שידעו שהקב"ה לא ישתוק על זה. אנשים שאיבדו צלם אנוש עשו את זה".

ראש עיריית ירושלים 'משה ליאון' הגיע לבית הכנסת והגיב לאירוע החמור "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת, והשחתת ספרי תורה בקרית יובל, אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחת כרגע עם מפקד מחוז ירושלים ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים!"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה: "אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל שבירושלים. על המשטרה למצוא מיד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין"

בית הכנסת שיח ישראל - צילום דוברות המשטרה
בית הכנסת שיח ישראל – צילום דוברות המשטרה

סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן אמר "אסור לעבור לסדר היום עם ביזיון וחילול כבוד שמים בפריצה הנוראה הלילה לבית הכנסת בשכונת קריית יובל וזריקת ספרי תורה על הרצפה. מחזה קורע לב.
"שוחחתי כעת עם בכירים במשטרת ירושלים, והם עמלים בכל המישורים להביא לתפיסת החשודים"

ח"כ מיכאל מלכיאלי גם הגיב לאירוע החמור ואמר "כואב הלב לקום בבוקר ולשמוע על חילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל, ברמה בזויה של פריצה לארון הקדוש ושפיכת חומצה, אני סמוך ובטוח שמשטרת ירושלים תשקיע את כל האנרגיה והמשאבים על מנת למצוא את אותם פורעים, שבמקומם מאחורי סורג ובריח"

בית הכנסת שיח ישראל - צילום דוברות המשטרה
בית הכנסת שיח ישראל – צילום דוברות המשטרה

 

יו"ר "דגל התורה" ח"כ הרב משה גפני אמר בתגובה "בני ישראל כשהם יורדים, הם יורדים עד לתהום. הנסיון כל השנים למנוע מתושבים חרדים לגור בשכונת קרית יובל, הביאה בסוף כמה רפי שכל, אנשים מושחתים, לעשות את המעשה הנאלח הזה של פגיעה במקום תפילה שעוונם לא יסלח. מקומם מאחורי סורג ובריח. פעולות מסוג זה לא ירתיעו את תושבי ירושלים בכלל ותושבי קרית יובל בפרט שעומדים בגבורה מול כל הנסיונות לפגוע בהם."

סגן ראש עיריית ירושלים 'אברהם בצלאל' אמר בראיון לרשת מורשת "זהו בוקר עצוב מאוד בעיר הקדוש- פלטרין של מלך. ספרי תורה זרוקים רחמנא ליצלן על הרצפה, מזכירים לנו מראות אפלים משנות האימה. משטרת ירושלים חייבת לטפל בזה בכל חומרת הדין"

מהמשטרה נמסר "במהלך הלילה, התקבל דווח על פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה, טכנאי זיהוי ונפתחה חקירה"

הגר"ח קניבסקי הביע זעזוע גדול מחילול בית הכנסת ובזיון ספרי התורה בירושלים, ואף התבטא כי הפורעים יתנו את הדין.

רבני הקהילות בקרית יובל יעלו לבית הגר"ח היום בכדי לקבל הכוונה מה מוטל על הציבור בשעה קשה זו.

קרדיט דוברות המשטרה

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: