בקהילת "היכלי התורה" במקור ברוך מצאו דרך לנצל את ימי הקורונה בצורה ייחודית

בקהילת "היכלי התורה" במקור ברוך מצאו דרך לנצל את ימי הקורונה בצורה ייחודית

שיתוף

קהילת "היכלי התורה" במקור ברוך, נודעה זה מכבר ברחבי העיר כולה כקהילה המהווה מקור השראה לרבים, מצד איכות חבריה בני התורה, ומצד התבססות הקהילה במבנה מפואר ובמגוון פעילויות תורה וחסד בקנה מידה בלתי מצוי.

בימי הקורונה בהם למרבה הצער מקומות אחרים נחלשו, שקדו גבאי הקהילה בכדי למנף את המצב וליצור אווירה של תוספת חיזוק. בקהילה הוחלט כי יש לעשות הכל בכדי שקול התורה לא יפסוק אף לא לרגע, וגבאי הקהילה ומנהלי המיזמים השונים נרתמו יחד כדי להגביר ולחזק ביתר שאת וביתר עוז.

  • מסגרות הכולל – כלל מסגרות הכולל בקהילה, ביום ובלילה, שישי ושב"ק, נמשכו כרגיל מתוך בתי האברכים, בתגמול מלא ושמירת סדרים מופלאה.
  • ישיבת בין הזמנים – במהלך חודש ניסן נערכה ישיבת בין הזמנים כמידי שנה בשנה, אך הלימוד היה מבתי האברכים והבחורים על ידי רישום ודיווח עצמאי. בחורים מהקהילה מספרים על החיזוק הרב שזכו לו בעקבות כך, ומוסרים את תודתם לגבאי הקהילה שעמלו להשגת המימון הנדרש לכך.
  • קו תוכן – בנוסף הוקם קו תוכן מיוחד, המסייע בשמירת הקשר עם בני ובחורי הקהילה, ומתן חומר רוחני לתוספת חיזוק ויראה.
  • מסגרות לילדים – אף ילדי הקהילה זכו לפעילות נפלאה ומתגמלת שהתנהלה מבתיהם, וסייעה להם לנצל את זמני השהייה בבית ללימוד מחכים ומהנה.
  • קפסולות שכונתיות – בתיאום מלא עם משרד הבריאות וועד הישיבות ועל פי ההנחיות, במהלך חודש אייר נפתחו קפסולות בבית המדרש של הקהילה עבור בחורי החמד, ובני כל ישיבה שהו בקפסולה נפרדת ועסקו בתורה בשקידה.

ברגע שהותר מעט הסגר התארגנו בני הקהילה לניהול מניין מכובד ומסודר בחצר האחורית של ביהמ"ד, וב"ה כבר בשבוע השישי חזרו לבית המדרש בהתאם להנחיות. במהלך התקופה הובאו גם ראשי ישיבות ורבנים למסירת שיעורים לבני הקהילה.

בליל חג מתן תורה נערך סדר לימוד בשטייגען מופלא יחד עם בחורי הקהילה, ובית המדרש בער כאש להבה באורה של תורה. ילדי הקהילה נהנו אף הם מסדרת פעילויות וחידונים במהלך הלילה כולו, והורי הילדים חזו בלב מתרונן בילדיהם מתנצחים ומתווכחים בדברי תורה בששון וגיל, מבלי לשים לב לשעות החולפות. במהלך הלילה חולק כיבוד באריזות אישיות בהתאם להנחיות.

בנוסף לפעילות התורנית העניפה, עמלו גבאי הקהילה לסייע למשפחות האברכים בחלוקות חסד נפלאות. בערב פסח חולקו למשפחות הקהילה אלפי ק"ג של בשרים לקראת החג, ובערב שבועות קבלה כל משפחה סל מוצרי חלב ויסוד בשווי של קרוב לחמש מאות שקלים. אברכי הקהילה הודו עד מאוד על הסיוע הנדיב לעמלי התורה, ובייחוד בתקופה זו בה מקור פרנסתם של רבים נפגע, וזקוקים היו לתמיכה זו עד מאוד.

ראשי הקהילה מספרים כי בתחילת התקופה נדרשו לנשיא ארגון עמלי תורה מורנו הגר"ש זעפרני שליט"א, לשאול עד כמה יש להקפיד על הכללים, וענה במתיקות לשונו שהציווי "ונשמרתם" – אין לו גבול, והציווי "לא תעמוד על דם רעך" – אין לו גבול, ומשכך יש להקפיד בכל הקפדה שהיא. ואכן גם בימים אלו מקפידים בקהילה הקפדה מוחלטת על שמירת ההנחיות בזמני התפילה והלימוד.

 

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: