התרגיל המצליח: כך השיגו אברכי קרית יובל הקצאה למבנה

שיתוף

הקהילה המרכזית "חניכי הישיבות" בקרית יובל הוקמה כבר לפני כשלוש שנים, ומונה כמאתיים אברכים איכותיים ביותר, מלבד מתפללים רבים נוספים, הבאים להסתופף בקהילה חשובה זו.

עד כה שימשו בדוחק כמבנים לתפילה גני הילדים בסמוך לישיבת אור ברוך, אך מלבד הצפיפות הגדולה של המקום שהתקשה להכיל את מאות בני הקהילה, הרי שהמקום סבל ממפגעים שונים, נזילות מים ועוד.

לקראת חג הסוכות האחרון נערכו גבאי הקהילה, ובנו סוכה רחבת ידיים אשר בה ערכו את התפילות וסדרי הלימוד במהלך כל ימי החג. בסוכה אף נערכה שמחת בית השואבה המרכזית בהשתתפות גדולי התורה ורבני השכונה, ובראשם מורינו הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א, הג"ר אברהם דיין שליט"א, הגרא"נ ויג שליט"א, הג"ר ניסים דרעי שליט"א, הג"ר מיכאל טולידנו שליט"א, הג"ר ניסים הררי שליט"א, הג"ר דוד אילוז שליט"א, הג"ר רחמים זיאת קצין שליט"א ועוד.

מודעה על שמחת בית השואבה בסוכה המיוחדת

במהלך החג עלו גבאי הקהילה להתייעצות דחופה עם מורנו הגרש"י זעפראני שליט"א ובה הוחלט כי לא שייך לפרק את הסוכה שהציבור כה זקוק לה ונהנה ממנה בימי החג, אלא להפך להוסיף בה חיזוק נוסף ע"י בנייה קלה של פנלית והפיכתה מדירת ארעי לדירת קבע, לפאר ולרומם בית ה'.

ואכן לקראת שבת בראשית סיימו בני הקהילה לבנות את בית הכנסת ברוב פאר והדר, ונערך קידושא רבה מרכזית בהשתתפות רבני השכונה, כשמורינו הגרש"י זעפראני שליט"א שבת בקהילה במשך השבת כולה, כמו"כ השתתף הג"ר עזריאל אויערבך שליט"א, ורבנים נוספים ע"מ לרומם ולחזק את הקהילה הק'.

אמנם, כעבור מספר ימים באו פקחי העירייה בדרישה לפרק את המבנה ה"לא חוקי" לטענתם.

אלא שע"י השתדלות והתערבות של נציגי הציבור, בראשם הרב צביקה כהן הי"ו יחד עם ראש לשכתו הגב' ו. עטיה תחי', וכן הרב חיים כהן הי"ו והרב אברהם בצלאל הי"ו והרב צביקה אסולין הי"ו ומנהל הסיעה הרב אהרן דהן הי"ו, נמנע ההריסה באופן מיידי, ובסופו של דבר הוסכם על דעת כולם לפרק את המבנה, בתנאי ובאופן שיימצא באופן מיידי פתרון הולם וראוי שישמש את בני הקהילה בשנים הקרובות, עד להקצאה רשמית לבניין של קבע אי"ה.

ואכן  בימים אלו נציגי הציבור ובראשם הרב צביקה כהן הי"ו והרב חיים כהן הי"ו שוקדים עם כל הגורמים בעירייה ע"מ למצוא פתרון זמני לקהילה חשובה זו, בתקווה כי במהרה תוכל הקהילה לשכון בתוכו כראוי לכבודה של תורה.

לע"ע בעזרת העירייה הקהילה שוכנת בשבתות באולם בית הספר הסמוך 'הימלפרב'.

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: