ורפא ירפא – השפעת השמחה

צילום: משה אסולין

שיתוף

השפעת השמחה

במה – מגזין תוכן
ד"ר מיכאל פקטורוביץ
במה רפואית-הלכתית באדיבות 'כללית' רופא מומחה שירותי בריאות כללית

 

כפי שידוע, אחת הסיבות העיקריות לחלות זה היעדר שמחה, כפי שכתוב "תחת אשר לא עבדת את ד' אלוקיך בשמחה". יש לזה ביטויים גם בפן הגשמי, הבריאותי, של כל הברואים ובשנים האחרונות קיימות הוכחות מוצקות מדעיות לדבר. השמחה גורמת לשיפור בזרימת הדם, כפי שמובא בגמרא במעשה של אספסיינוס, שלא הצליח להוציא את רגלו מהנעל לאחר בשורה טובה.
'בשורה טובה תדשן עצם'. המנגנון קשור ליותרת המוח, יותרת הכליות, שמופעלים על-ידי מרכזים שונים במוח. עם הפעלת השרשרת של הפקודות המועברות על-ידי עצבים והורמונים שונים וכמה שתופעה נמשכת יותר וחוזרת לעיתים קרובות, כך השפעתה החיובית על זרימת הדם עמוקה יותר.
כתוצאה מכך כל האיברים עובדים בצורה יעילה לאין ערוך, כולל ייצור החומרים הנצרכים, התחדשות התאים, ניקוי הרעלים מן הגוף, אספקת חמצן לכל אבר. היכולות השכליות ועבודת השרירים משופרים על-ידי זרימת הדם בעקבות השמחה וגורמים ללימוד יותר
מעמיק עם התמדה, תגובה מהירה יותר, עיבוד מידע נכון ומדויק יותר, יכולת בקרה עצמית בכל המובנים, שכליים, רגשיים ופיזיים. כתוצאה מכך שיפור במדדי לחץ הדם, דופק, רמות הסוכר, שומנים בדם, רמת ספיגת אבות המזון, מינראליים וויטמינים.
עבודה הרבה יותר מדויקת של מערכת החיסון כתוצאה מכל הנ"ל, מביאה לחיסול מהיר יותר של תאים סרטניים שנוצרים באופן תדיר בגוף של כל אחד וכן של מזהמים שונים, חיידקים, וירוסים, פטריות תולעים וכו'.
• • •
מחקר שנערך באנגליה לפני מספר שנים: מטופלים שסבלו ממחלות כרוניות רב-שנתיות חולקו לפי שאלונים לשתי קבוצות, אלו שבדרך כלל המבט שלהם היה פסימי עם חוסר שמחה ואלו שהסתכלו על מצבם מתוך שמחה ואופטימיות. נערך מעקב של
עשר שנים לאחר מצבם של הנחקרים עם הסכמה ברורה של הבדל של כשלושים עד חמישים אחוז בסיבוכים שונים, אשפוזים וצורך בטיפולים ראשוניים וכחמש שנים בתוחלת החיים לטובת הנחקרים השמחים יותר. ברור שקיים גם פן רוחני וחינוכי כביר למשקל שמחה בחיים. אביא רק דוגמה של שיחות רבות עם אלה מילדי הציבור החרדי שהתרחקו מדרך התורה, חלילה, אשר משאלונים בנושאים שונים היה ברור שלפחות חצי מהם סבלו מחוסר שמחה והומור בבית באופן חוזר וממושך וכתוצאה מכך חיפשו גירויים חיצונים ומקורות שמחה שלא מצד הקדושה.
• • •
מחקר נוסף שנערך באוניברסיטת סטמפורד בארצות הברית על-ידי פרופסור לביולוגיה, הראה כי על-ידי חשיבה חיובית ושמחה ניתן בלמעלה משמונים אחוזים לגמול חולים כרוניים מכל התרופות שהם נוטלים ואף למנוע צורך בניתוחים הכרחיים.
למשל היה מדובר במחקר על ניתוחי "אנבו" של החלפת ברך לאלה שהיו זקוקים לכך באופן חד-משמעי. לחצי מהאנשים שהיו זקוקים לסוג הזה של הניתוח אכן ביצעו החלפת ברך ולחצי רק ביצעו הרדמה ושמו תחבושת ומתחת לתחבושת הניחו פלסטיק מיוחד שעשה
רושם כאילו קיימים תפרים, אך בעצם לא בוצעה פתיחה כירורגית כלל. העבודה של השיקום, כולל שיקום של חשיבה חיובית ושמחה ניתנה לשתי הקבוצות והתוצאות התפקודיות וכן תוצאות ההדמיה של הברכיים היו זהות לחלוטין כעבור חצי שנה.
כמו כן, אחד מניצולי שואה שכבחור באושוויץ הצליח לכוון את החשיבה באופן כה חיובי ושמח גם כשייסרו אותו, הפסיק לחוש כאב כלל ושרד ופיתח קורסים במהלך השנים שבהם הצליח ללמד אנשים להשתלט על הגוף באופן מלא על-ידי חשיבה חיובית ושמחה.
כל הנ"ל רק ממחיש לנו את האוצר הבלום האינסופי במצוות שמחת החג עם השפעתה הרוחנית והגשמית עלינו ועל משפחתינו ובניית כלי לקבל שפע בכל המובנים.
חג שמח ובשורות טובות.

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: