בימי הקורונה: שיפוץ נרחב וארון קודש חדש בקהילת חניכי הישיבות בבית וגן

קהילת חניכי הישיבות בית וגן שיפוץ
קהילת חניכי הישיבות בית וגן שיפוץ

שיתוף

בקהילת חניכי הישיבות בבית וגן, ניצלו את תקופת הקורונה בה התקיימו התפילות ברחבה הסמוכה לבית הכנסת, להמשך התרחבות בית המדרש.

השיפוץ כלל הן הרחבה של שטח בית הכנסת שחרף גודלו – צר מלהכיל את כמות המתפללים, הן בניית תקרה אקוסטית, חיפוי גבס וריצוף מפואר כיאה לכבודה של תורה. מבני הקהילה נמסר לנו כי במהלך השיפוץ הושם דגש על שכירת בעלי מקצוע יהודיים דווקא, כפי שכתבו הפוסקים ובהם מרן החיד"א, והובא בביאור הלכה ריש הלכות בית כנסת, וכן ידוע מהגר"א שביה"כ שנבנה ע"י שותומ"צ מסייע שלא תהיה מחשבה זרה בתפילה. בשל כך, ולאור המצב עם הגבלותיו, רבים מבני הקהילה נתנו את ידם לסייע בעבודות ולהשלים את המלאכה.

כמו כן, עד עתה לא היה מקום שמור להניח בו את ספר התורה, ובמשך שלוש וחצי שנים נדד ספר התורה עם בני הקהילה (שכבר ידעה נדודים רבים), ומקריאה לקריאה היה צורך ליטלו ולהחזירו לבניין סמוך למקום שמור.

והנה כעת כחלק מהשיפוץ הנרחב, בשעטומ"צ נחנך בביהמ"ד ארון קודש חדש ומוגן, שכעת מבצעים עבודות נגרות סביבות כדי ליפותו ולפארו כראוי לכבודה של תורה, ומעתה ספר התורה ישכון כבוד בהיכל ביהמ"ד בקביעות ובבטחה.

הבאת ספר התורה למקומו הקבוע לוותה בשירה וריקודים, בהשתתפות רבנים מבני הקהילה ששמחו בשמחת כבוד התורה, ובהשתתפות הגאון רבי אברהם דיין שליט"א – רב שכונת רמת שרת, אשר נשא מדברותיו בשבח בני הקהילה המוסרים נפשם וגופם למען בניית בית ה'.

בימים אלו שוקדים גבאי הקהילה על מגבית נרחבת לטובת מפעלות בית המדרש והקהילה, וברכתנו שלוחה שימשיכו להגדיל תורה להאדירה ברחבות הדעת, לפאר ולרומם בית השם.

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: