הרהורים – "לפעמים שוכחים את הכוס המלאה"…

שיתוף

"לפעמים שוכחים את הכוס המלאה"…

במה – מגזין תוכן
הרב יחיאל סבר שליט”א

במוצאי השבת שחלפה הוזמנתי על-ידי ידידי היקר, הרב נתן פלדמן שיחי', יו"ר הוצאת הספרים הנודעת "צוף", לסעודת מצווה מיוחדת של מלוה מלכה, אותה ארגן בבית הכנסת שייסד, "היכל אפרים", לע"נ סביו הגאון הגדול רבי אפרים זורייבין זצוק"ל, בשכונת נוה אורות ברמות א' בירושלים.
היה זה בדיוק שלוש שנים לאחר ההזמנה הקודמת למקום זה, בעת הקמת בית הכנסת. כעת התאספו כולם לקצור את הפירות. כאז גם עתה, משא הערב נמסר על-ידי מרן הגר"ד כהן שליט"א, ראש ישיבת חברון וחבר מועצגה"ת, המלווה ומדריך את הקהילה חשובה, בהם תלמידיו מהישיבה.

את שולחן המזרח פיארו רבנים חשובים, רבה של רמות הגאון רבי שלמה ניימן שליט"א, שעמד בדבריו על מהותה של חזקה במלאת שלוש שנים, הגאון רבי ישראל גאלמן שליט"א, רב קהילת "שערי תבונה", שקרא להוסיף ולהרבות בפעילות החשובה, הרה"ג רבי אליאב מילר שליט"א, יו"ר "לב שומע", הרה"ג רבי שלום קולדצקי שליט"א, מראשי "קרן התורה", סגני רה"ע הרב אליעזר ראוכברגר והרב ישראל קלרמן, ועוד.

נאום מרתק נשא הרה"ג רבי מרדכי נויגרשל שליט"א, ממתפללי בית הכנסת. חלקים נרחבים מנאומו תוכלו לקרא בטורו השבועי המתפרסם במגזין זה.

• • •

בשלב זה קיבל הקהל בהתרגשות את מרן הגר"ד כהן שליט"א, הנושא על שכמו את עול הכוונת קהילות בני התורה בכל אתר ובירושלים בפרט.
במשאו עמד על חשיבות הקמת הקהילות עבור ציבור בוגרי הישיבות לאחר נישואיהם, ואף הגדיר זאת כ"יסוד היסודות של חיי התורה".
"הקהילה מאגדת את כלל הציבור בדרך אחת, בדגל אחד, בגג אחד, מחזיקה את כל הציבור להמשיך את המורשת שלנו, כל אחד בדרכו".
בדבריו הדגיש את חשיבות זקיפת הקומה של בן התורה. "מה שאנו צריכים היום לחיות בדור שלנו, להתרומם ולרומם את הציבור. לא רק לזקוף את הקומה מבחינת ההרגשה שאנו שייכים לציבור בני התורה, אלא שאנו עצמינו נתרומם. צריכים לזקוף את קומתנו. יש לנו ב"ה ציבור כה נפלא, כה ייחודי ומיוחד, מושגים כה מרוממים שמחנכים את הדור הצעיר, את הבנים והבנות, בישיבות ובסמינרים, לחיים של חסד ובין אדם לחבירו. עלינו לחיות חיי רוממות".
וכאן עבר לעסוק בדבר שהוא כה נוגע לכל אחד, בכל מקום: "תמיד יש בצד דברים שמרגיזים, דברים לא טובים, דברים של ביקורת. אבל לפעמים אנו שוכחים את הכוס המלאה, לראות את כל ה'יש' הגדול שזכינו! בכל מקום יש תקלות ויש אנשים שלא נוהגים כהוגן, אך אין זה מוריד מהרמה של הציבור כולו, שהוא כה נעלה ומרומם".
בשולי הדברים נציין את התחושה הנעימה והאווירה הנפלאה ששררה בסעודת מלווה מלכה, בין היתר הודות לקייטרינג המיוחד של ידיד ורע, הרב חיים הקלמן שליט"א, אשר נרתם בכל מאודו לסייע לכל דבר שבקדושה ויחד עם שאר המארגנים נכלל בכל הברכות
האמורות ב"יקום פורקן" לעוסקים בצרכי ציבור באמונה.

אולי יעניין אותך גם

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: