נחת יהודי – גן חיות בתוך הבית

שיתוף

גן חיות בתוך הבית

במה – מגזין תוכן
הרב מיכאל לסרי שליט”א

נח הצדיק היה צריך להתפלל על בני דורו. אומרים חז"ל, כתוב, 'כי מי נח זאת לי'. מדוע המבול נקרא על שמו של נח? עד כדי כך לקחו את האדם הכי צדיק ושמו את כל המבול על שמו? מה קרה, הם השחיתו כל בשר, עשו את הבעיות, למה אני?
משום שלא התפלל על בני דורו. רואה אנשים הולכים לאבדון, מיליארדים של אנשים הולכים להיאבד מן העולם, קום תתפלל. לא, הם רשעים. התפילה היא כל כך חשובה.

הנה אישה אחת, בעלה אומר לה, אני נוסע לאומן. אמרה, מה פתאום, אתה איתי בראש השנה. הוא מתעקש. קראה לו מהחלון ואמרה לו: אם אתה כבר נוסע לאומן, תתפלל בבקשה על זיווג הגון שיהיה לך… אדם חייב להתפלל. לא מתפלל על אנשים אחרים. לא יאומן. מי שלא מרגיש את השני, לוקחים אותו ושמים אותו בתיבה עם חיות, כדי שירגיש את השני.
כל החיות הללו תלויות בך, אתה צריך להאכיל אותם. היה בתיבה גן חיות שלם. כדי לומר לו, ראית? יש בך את כל החיות. אתה בעצם תיבה, ובך יש את כל החיות. אל תסתכל על אנשים שהם חיות, שהם עושים מעשים לא טובים, אתה גם אחד כזה ולכן היית צריך להתפלל עליהם, להרגיש שאתה כמותם, ואם היית מתפלל עליהם הקב"ה לא היה צריך להראות לך להיות בתיבה, היה בבת אחת הורג את כולם ונגמר הסיפור, אבל הכניס אותך לתיבה כדי שתלמד להרגיש להכיר את השני, לעשות חסד בתיבה במשך שנה שלמה. לתת מה ולמי? לחיות, כדי ללמד אותך שגם כל החיות נמצאות בתוכך וגם ללמד אותך שבעצם צריך הרבה-הרבה לתת בשביל השני.
הנה כשנח יצא מהתיבה, הבין את הנקודה, מיד הקריב קרבן, הבין שחייב לומר תודה. כך אדם חייב להבין את הנקודה הנפלאה הזו. זה מה שקרה לנח.
הדבר המפליא ביותר, בתוך תיבה, ואל תשכחו שתיבה אותיות הבית, בבית יהודי יש את כל סוגי החיות. ואם אתה רוצה לדעת את החיות שיש אצל האדם תשאל את אשתו, היא יכולה לומר בדיוק מתי האריה יצא ממנו, מתי הקוף יצא, מתי הסוס יצא, מתי הכבש יצא, כן, לפעמים הוא מדבר כמו כבש, ממש תענוג לשמוע אותו. באדם יש את כל סוגי החיות.
לפעמים אתה רואה אותו מדבר כמו כבש, לפעמים מדבר כמו אריה.

כשאתה בא לבקש הלוואה הוא מדבר כמו כבש, מה… מה… בבקשה. אחר כך, כשאתה בא לבקש את ההלוואה, הוא פתאום נהיה כמו אריה. מה פתאום, אני לא רוצה להחזיר לך, מה תעשה עכשיו. אין לי כסף, שלום להתראות.
כך זה האדם. האדם הוא היחיד מכל החיות בעולם שיכול להתהפך ממצב למצב. למה? כי ד' אומר לו, יש בך את כל הכוחות, הכל נמצא אצליך, אתה עכשיו תתחיל לעבוד עם כל חיה וחיה בנפרד, בצורה נורמאלית.
לכן בתוך בית צריך לדעת כל פעם להוציא את הטוב שנמצא בתוך החיות ולא את הרע שנמצא שבחיות. זה ד' רצה ללמד את נח, שיהיה בתיבה במשך שנה ושם ילמד את כח הנתינה, ושבתוך האדם יש את כל החיות, וכך בע"ה תוכל לקחת את חייך ולסדר אותם בצורה טובה ולתת לאנשים אחרים להיות מהנותנים, אתה רק חייב להתחיל את השנה בצורה הזו, לכן מיד אחרי בראשית נח. מדוע? תלמד לתת נתינה גדולה בבית ואז הקב"ה יראה שאתה נותן ויפתח לך את אוצרו הטוב ויתן לך שנה טובה ומתוקה, אמן כן יהי רצון.

אולי יעניין אותך גם

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: