מחשבה והשקפה – יוסף ישמעאלים ונפט

בית כנסת החורבה - צילום משה אסולין
בית כנסת החורבה - צילום משה אסולין

שיתוף

יוסף ישמעאלים ונפט

הרב מרדכי נויגרשל שליט"א

במה – מגזין תוכן

"וישאו עיניהם ויראו והנה ארחת ישמעאלים באה מגלעד וגמליהם נשאים נכאת וצרי ולט הולכים להוריד מצרימה" (בראשית ל"ז כ"ה).
וברש"י: "למה פרסם הכתוב את משאם להודיע מתן שכרן של צדיקים שאין דרכן של ערביים לשאת אלא נפט ועטרן שריחן רע ולזה נזדמנו בשמים שלא יוזק מריח רע".
מוזר. הקב"ה שינה סדרי עולם, הפך את הסדר, והערבים שדרכם לשאת נפט ועטרן נשאו נכאת צרי ולט, והכל לכבודו של יוסף לבל יסבול חלילה מריח הנפט והעטרן… כלומר, מלבד ריח של נפט ועטרן היו חייו של יוסף סוגים בשושנים… מושלמים וללא כל קושי… האמנם?
והרי חייו היו מלאים מהמורות ומעולם לא שמענו שנעשה ולו מעשה קטן לשנות דברים לטובתו. מקטנותו איבד יוסף את אמו… קשה, קשה לגדול בלי אמא, ובמיוחד לאור העובדה שלכל אחיו היו אימהות ורק לו לא הייתה… (לבנימין גם לא הייתה אמא, אך הוא לא ידע מה היא אמא שכן רחל מתה בלידתה אותו) כך שמלבד אבדן אם כרחל אותה כבר הכיר וידע גודל מעלתה, היו שאר האימהות מושא לקנאה…
האחים שונאים אותו ומנדים אותו. האבא קונה לו כתונת פסים, היום היו קוראים לזה "אפליה מתקנת", אחרי הכל אין לו אמא ולהם יש. והרי אין כתונת פסים, אלא פיצוי עלוב מאד לאם החסרה. ובכל זאת האחים מקנאים ולא יכולים לדבר עמו שלום.
הם לועגים על חלומותיו ועל דבריו. – מאומה לא נעשה לשנות דבר מה. האבא שולח אותו לראות את שלום אחיו ומתעלם לגמרי במערכת היחסים המורכבת שביניהם. יוסף ודאי חשש אך לא המרה את פי אביו. מחפש הוא את אחיו וכשמוצאם מתנכלים אליו להמיתו. מפשיטים את כותנתו משליכים אותו לבור עמוק ריק ממים ומלא בנחשים ועקרבים. מוכרים אותו עבור תשע זוגות
נעלים. הקונים מעבירים אותו מיד ליד. עד שמגיע למקום הנורא ביותר במצרים – לשר הטבחים, כלומר: לאבי הרוצחים שבמצרים (על משקל נבוזראדן רב הטבחים) ושם מסתבך העניין עם הגברת שבסופו של יום משליכה אותו לבית האסורים… והכל בסדר… אבל ריח של נפט!!! זה יותר מדאי!!! בעניין זה הופכים סדרי עולם לבל יסבול מריח הנפט…

בעלי המוסר לומדים מסוגיא זו עד כמה משפטי ד' מדויקים. את כל הסבל שסבל יוסף היה צריך לסבול בגלל חשבונות שמים, אך ריח הנפט לא היה כלול, וברגע שזה לא חלק מהענין – הופכים סדרי עולם לבל יסבול.
ולהיפך – מתוך שהפכו סדרי עולם לבל יסבול מריח הנפט, הבין יוסף שכל שאר הרפתקאותיו בא מתוך חשבון מדוקדק, מה שנותן כח לעמוד בניסיונות ולסבול ייסורים באהבה. יחד עם זאת, בפשוטם של דברים, נאמר כאן כי הצירוף של ישמעאלים ונפט נגד יהודי מסוכן הוא עד מאד!!!

כה מסוכן שיש לשנות סדרי בראשית למנעו. ארבעת אלפים שנה עברו טרם ראינו בבירור עד כמה מסוכן הוא הצירוף.
נתאר לעצמנו שלישמעאלים לא היה נפט… כלום הייתה להם אהדה בינלאומית וסיוע ממדינות רבות המאפשר להם להלחם בנו? לולא היה להם נפט כלום הייתה להם אפשרות לבנות צבאות כה גדולים, לרכוש נשק רב ומתוחכם ואף לאיים בבניית פצצות אטום? ישמעאלים ונפט מול יהודי מהווה היום סכנה קיומית. יותר מזה, לטענתם של כמה חוקרים, גם מלחמת העולם השניה, לא הייתה יכולה לפרוץ, וממילא השואה לא הייתה יכולה להתרחש, ללא הנפט הישמעאלי.
בספר " The secret war against the jews " שכתבו שני חוקרים (לופטוס ואהרונס) טוענים המחברים, כי בידיהם מסמכים
המוכיחים כי מרגלים אמריקאים ובריטים (ג'ון פוסטר דאלס ואלן דאלס האמריקאים, וג'ון פילבי הבריטי) יצרו קשר בין אבן סעוד להיטלר שבעקבותיו סיפקה סעודיה דאז נפט להיטלר דרך ספרד. נפט שבלעדיו לא הייתה כל אפשרות לפתוח במלחמה שבמסגרתה נרצחו המוני היהודים קרבנות השואה…
הנה, שוב תוצאה הרת אסון של הקשר בין ישמעאלים ונפט כשהוא מופנה נגד יהודים… (עוד בענין גלות ישמעאל ניתן ללמוד בספרינו "גלות ישמעאל – שרשי הבעיה ודרכי תגובה")

אולי יעניין אותך גם

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: