כך חינך אותנו רבינו הגדול זיע"א

צילום משה אסולין
צילום משה אסולין

שיתוף

כך חינך אותנו רבינו הגדול זיע"א

דרך חיים כפי שלימד כל חייו רבן של ישראל זצוק"ל, שזורים בסיפורים מופלאים ומסר נוקב מפי תלמידו המובהק, נאמנו וחביבו, הגאון  צדיק רבי נחום ברנשטיין שליט"א, משגיח ישיבתו של רבינו זיע"א, "גאון יעקב"

במה – מגזין תוכן

בני ביתו וסביבתו בחינוך עקיף, בלא להעיר לאף אחד הערות, רק בתשובות שהוא ענה ובצורה שהוא ענה היה מלמד איך לגשת לכל דבר ודבר, איך להתייחס לכל מה שקורה.
לדוגמה, לשאלה שנשאלה: מה לעשות כשהמנהלת בעבודה מציקה ומורידה את החשק לעבוד ואולי לעזוב את מקום העבודה? תשובת רבינו הגדול זצוק"ל, הייתה: שובי אל גברתך והתעני תחת ידיה, לא מפסידים מזה. כמה חינוך היה בתשובה הזו איך להתייחס לכל דבר.
כששאלנו פעם האם לשפץ מטבח שיש בו כיור (כמובן על-פי ההלכה), הייתה התשובה: וכי בגלל שלשכנים יש מטבח יפה גם אתם צריכים?!…
הרי כל אחד ואחד מבין שאנשים ששומעים תשובות כאלו זה בונה את חייהם בצורה אחרת.
לשאלה על אדם שאינו מרגיש כל כך טוב, השיב רבינו הגדול זצוק"ל: וכי הקב"ה רוצה שתיקח אקמול כתוספת לארוחת בוקר?
כמה אמונה ברורה מונחת בזה!
לכן, כל אחד ואחד יש לו סיפורים מרבינו זיע"א, כיוון שכל אחד ואחד היו לו שאלות פשוטות ורבינו זיע"א, עלה והקרין כיוון חיים שמלמד את האדם על כל התנהגותו.
בדבר זה, רבינו זיע"א, העלה את כל הדור בכיוון שונה מהמקובל, בהתייחסות בין אדם לחברו, לוותר, לתת וכדו'.
זוכר אני כשחזר מאחד ממסעותיו בחו"ל, אמרתי לרבינו זיע"א, כי חלק מדרשותיו שמעתי בארץ בהקלטה, מלבד דרשה מסוימת. ואמר לאחד מבאי ביתו, 'תחזור על מה שאמרתי'.
אמר לי בן הבית, שאמר שם רבינו זיע"א, כי כדאי להיות מנוצח. רבינו זיע"א תיקן אותו ואמר: "מוכרחים להיות מנוצח". כך חינך אותנו רבינו! בכל שאלה ושאלה.
מכח זה חשבתי, איך אפשר ליישם את כל חינוכו של רבינו – לוותר, להעניק, להיות מנוצח? חשבתי על משל: חזי עבד בעבודה תמורת שכר הגון לפי סכום מוצרים. לידו עבד עובד נוסף אלים וכל מוצר שהושלם על ידי חזי, לקח אותו ממנו העובד האלים וחישב את המוצרים הללו בשכרו שלו.
כשפנה חזי לבעל הבית בתלונה על מעשיו של אותו עובד אלים, אמר לו בעל הבית: אל דאגה, יש מצלמה למעלה וכל מה שהוא לוקח לך אני אשלם כפול.
כשהגיע חזי לביתו, אמר לאשתו, נהדר! הלוואי שיציק לי יותר, כיוון שכל מצוקה ומצוקה בעל הבית משלם לי יותר… כשהיינו בצילו של מרן זיע"א, רבינו הקרין לנו שאנחנו עובדים אצל בעל הבית האמיתי הקב"ה, וכל מה שמישהו מציק לנו הרי זה תוספת שכר ממנו יתברך, ואם כן מה לנו כי נלין, כדאי ומוכרחים להיות מנוצח!

אולי יעניין אותך גם

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: