בצילו חמדתי – על מה עורר רבינו זצוק"ל בערב יום הדין

שיתוף

על מה עורר רבינו זצוק"ל בערב יום הדין

 

במה – מגזין תוכן
הגאון רבי משה יהודה שניידר שליט”א
החברותא של רבן של ישראל מרן הגראי”ל שטינמן זצוק”ל

בפרשת השבוע "כי תצא", נאמר 'לא תחרוש בשור וחמור יחדיו'. ומובא בהקשר לכך סיפור מעניין בספר אוצרות הב"ח, שכאשר הגיע עתו של הב"ח להפטר מן העולם, קבלו את פניו נשמות הצדיקים והמלאכים בכבוד גדול, ונשמע כרוז שהב"ח מוכן ומזומן לגן עדן.
שאל הב"ח, מדוע לצדיקים אחרים יש גיהנום ולו אין, ובדקו בשמים אולי יש איזה עבירה קלה שעבר אפילו בשוגג. ובא מקטרג אחד וסיפר שפעם הלך הב"ח ברחוב בשבת, להתפלל בבית הכנסת, והייתה שם עגלה רתומה לשור וסוס, שאסור משום כלאים, וכאשר ראו את הב"ח נבהלו והתחילו ללכת. ציננו את הגיהנום במשך שעה וחצי, וכאשר עבר דרך הגיהנום העלה עמו הרבה נשמות, ע"כ המעשה. וכשסיפר מרן זצוק"ל, מעשה זה, נשאל למה זה מתייחס לב"ח, הרי לא עשה כלום, רק שנבהלו ממראהו, ולמה ייענש על כך. והשיב, שהיה לו להב"ח לצעוק מיד "תעמדו", ובכוחו הקדוש היו נעצרים מיד, וכיון שלא עשה כן, שייך לייחס אליו את מה שהלכו, כאילו הוא הנהיגן.

• • •
עוד מצינו בפרשה את נושא ה"צניעות". נושא שהשקיע בו מרן זצוק"ל הרבה מאד, והיה נוסע מעיר לעיר, למרחקים גדולים כדי לעורר על זה (ובמאמר המוסגר כתב לעצמו את לשון הפסוק על דף, וניקד את תיבת ולא "יִרְאֶה" בך, והדגיש את זה בדבריו, היות ובלשון בני אדם מתחלף ומצטטים את לשון הפסוק ולא יֵרָאֶה) ובשלהי שנת תשס"ו ראה צורך לארגן כינוס חירום לאברכים בענין זה, דווקא לפני יום הדין. והורה בדיוק את מי להזמין ומי ידבר וכו', ונשאו שם דברים גדולי וזקני הדור זצוק"ל ויבלחט"א. ומרן בעצמו לא הסכים לדבר, אחרי שראה שהשעה מתאחרת, אך אח"כ כשבאנו להדפיס את דברי הכינוס, כתב מרן מכתב מיוחד, וז"ל: לכלל שומרי תורה ומצות, הנה ידוע שיש ירידת הדורות לא רק בחלק הרוחניות שכ"כ ירד בדורות האחרונים, אלא גם הבושה ירד עד כדי כך שמה שפעם זה הי' בושה היום זה להיפך ההצנע לכת נהפך לבושה.
וכל א' מצווה ועומד שבני ביתו יתנהגו בצניעות, זה כולל גם במלבושים ובכל ענינים, והבא לטהר מסייעין אותו. ועכשיו שמתקרב הימים הנוראים זה יהי' זכות גדול ע"י שנשתפר בענין זה, ונזכה לכו"ח טובה בספצ"ג לאלתר לחיים טובים ולשלו'. א. ל. שטינמן

• • •

והנני מעתיק דרשה אחת מיני רבות, שנשא מרן באחד הכינוסים. מורי ורבותי, אתם יודעים עד כמה חשוב הענין של צניעות, שום דבר בתורה לא כתוב מפורש כמו שכתוב לגבי זה "ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך". ובעצם כל עבירה שאנשים עושים, זה משפיע, כי מה שיש יותר עבירות רח"ל, יש פחות שכינה בכלל ישראל, ומה שיש יותר צדיקים, יותר מצוות, יותר מעשים טובים, יש יותר שכינה, אבל בכל זאת לא כתוב מפורש על שום דבר אחר, כמו שכאן כתוב "לא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך", זאת אומרת במקרה שיש ערות דבר, שיש לא צניעות, אז השכינה שב מאחריך, הקב"ה יעזוב, הוא לא נמצא כאן, הוא לא נמצא! ורח"ל אם אין שכינה, יש הסתר פנים! הסתר פנים זה שהקב"ה מסתיר פניו, ואז כל מיני דברים ח"ו קורה.
היום יודע כל אחד כמה צרות שיש, כמה אנשים רח"ל חולים במחלה הנוראה, וכמה בשאר מחלות, ארוע מוחי, בלב, וריאות, כל מיני דברים, יותר ממה שהיה פעם, גם פעם היה, אי אפשר להגיד שלא היה כלום, אבל היום יש מאד מאד הרבה! למה? כי יש הסתר פנים, אם יש הסתר פנים אז חסר. ככה הקב"ה מרחם על כלל ישראל, אבל אם יש הסתר פנים פחות. ממילא צריך מאד מאד להיזהר, כל אחד שיראה בכל כוחו לעשות שבבית שלו יתנהגו כמו שצריך בצניעות, ולא יהיה חלילה וחס דברים שגורם להיפך – ושב מאחריך, שיסלק את השכינה, שיהיה הסתר פנים זה הסכנה הכי גדולה!
הקב"ה יעזור שכל אחד ואחד יראה בבית שלו שלא יקרה דברים שלא צנועים, וממילא הקב"ה יעזור שנזכה שלא יהיה צרות, פחות צרות, ובכלל לא יהיה צרות, וכולם ינצלו, ויעזור הקב"ה לכל כלל ישראל עד שנזכה לגאולה האמיתית במהרה בימינו אמן סלה

אולי יעניין אותך גם

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: