בצילו חמדתי – כיצד מתמודדים עם "מטמון" הבחירות

בחירות - צילום משה אסולין
בחירות - צילום משה אסולין

שיתוף

בצילו חמדתי – כיצד מתמודדים עם "מטמון" הבחירות

 

במה – מגזין תוכן
הגאון רבי משה יהודה שניידר שליט”א
החברותא של רבן של ישראל מרן הגראי”ל שטינמן זצוק”ל

כולם ראו את התמונה הנבחרת של מרן ראש הישיבה זצוק"ל הכ"מ מיד לאחר פטירתו, כשמרן זצוק"ל, כולו אושר ושמחה, עם חיוך מאיר פנים. האם ידועה לנו מהי השמחה המלבבת הלזו? הלא תשמעו, זה היה באמצע שיעור גמרא לתלמידיו היקרים מישיבת "ארחות תורה", כשנאמרה סברא טובה, ואז בבת אחת נתמלא הנאה ושמחה עד שקרנו פניו מאושר!
זוהי הדוגמא החיה שצריכה לעמוד לנו מול העיניים, שאין דבר מתוק יותר מדף גמרא, ואין אושר יותר גדול לאדם עלי אדמות מלהבין ולהשכיל דבר תורה.
במה דברים אמורים, בימים אלו זוכים כולנו, "עולם התורה", לחזור אחרי ימים נוראים! וימי חג הסוכות, עם מטענים רוחניים אדירים, שקשה להגדיר עלי גיליון. ועם כל המטען הזה אנחנו נכנסים לבית מדרש לתוך הסוגיא, אם זה ארבעה אבות, או כל מסכתא שהיא, ופותחים את הזמן "הנפלא" של חורף מעובר, שזה זמן מיוחד להתעלות ולשטייגן עצום, כפי ששמענו ממרן זצוק"ל כמה פעמים.
ממילא, כשנתחיל עם ההרגשה הנפלאה של התענוג הנפלא בלימוד התורה, בזה נזכה בעזרת השם להתמדה והתעלות עצומה, שיהיה בזה תועלת לכל יחיד ויחיד, ולכל הכלל כולו.

• • •

ובהיות שבמקביל מתחיל גם כן השטן… את הזמן, ודאג לנו לבחירות ממש בחודש הראשון, עלינו לדעת האיך מתמודדים עם "המטמון" הזה. כאשר מצד אחד הם "גופי תורה" כפי שהורונו גדולי הדורות, אך מצד שני זה דבר שבקלי קלות מושך לדברים
שהם "הורסי תורה". לכן הבאנו כמה מלים שאמר מרן זצוק"ל, לבני ישיבתו הקדושה "ארחות תורה" בתחילת הזמן, לפני כמה שנים, כשהיינו באותו המצב. וכשניישם את זה, זכינו בכפלים.
מורי ורבותי, באמת תמיד בהתחלת הזמן מדברים דברים של חיזוק קצת, עכשיו יש עוד מעט יום בחירות, ובזמן כזה בדרך כלל כולם
עסוקים בדבר הזה, מדברים מזה, מדברים מזה, הדיבור לא מועיל כלום!
העיקר צריך לדעת מה שיותר יתחזקו בלימוד התורה, זה מה שיועיל.
ב"ה יש לכם את הכח ללמוד תורה בחשק ובהתלהבות, וזה יתן יותר מהכל! אי אפשר שלגמרי ימנעו מלעשות, אבל בדרך כלל העיקר יהיה הראש שקוע בלימוד התורה, וזה יועיל יותר משאר דברים.
ומקוים שאתם כבר רגילים בזה, עשיתם כמה פעמים ככה, אתם תזכו אי"ה שעל ידי זה יתרבה כבוד שמים, יתרבה לומדי תורה, יתרבה כל הדברים מה שנוגע לתורה ויראת שמים, אתם תזכו לזה, ויהיה הזכות גדול. ד' יזכה אתכם שתזכו כל אחד מכם לזכות
להיות גדול בתורה ויראת שמים מאד מאד, וגם ברוחניות וגם בגשמיות.
הקב"ה יעזור שכולנו נזכה למצב של ומלאה הארץ דעה את ד' כמים לים מכסים, ונזכה במהרה בימינו אמן סלה

 

אולי יעניין אותך גם

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: