ישיבת מאור התלמוד יוצאת לקמפיין מצ'ינג. האם הם יצליחו?

ישיבת מאור התלמוד צילום: יח"צ
ישיבת מאור התלמוד צילום: יח"צ

שיתוף

ישיבת מאור התלמוד יוצאת לקמפיין מצ'ינג. האם הם יצליחו?

ישיבת מאור התלמוד צילום: יח"צ
ישיבת מאור התלמוד צילום: יח"צ

 

ישיבת מאור התלמוד מצטרפת לשרשרת המצ'ינגים האופנתית, ופותחת בקמפיין משלה "להאיר". הנימוק: חוב שנותר מבניית בית המדרש החדש לפני מספר שנים. האם הם יצליחו לעמוד ביעד? האם הציבור עודנו כשיר להתרמות?

 

לקראת מגבית המצ'ינג של ישיבת מאור התלמוד שעומדת להיפתח, קבלו סקירה היסטורית קצרה על ההתרחשויות שהובילו אליה.

בשנת תש"ע נחנך באופן רשמי בניית בית המדרש החדש של הישיבה (בתמונה). בניין בית המדרש החדש, שכולל אולם שמחות, חדרי שיעורים, אוצר ספרים, חדרים לאנשי הצוות, משרדים, בית מדרש המונה 600 מקומות ועזרת נשים מרווחת, עלתה עשרות מיליוני שקלים.

רוב הכספים נתרמו על ידי הנגיד ר' יוסף שטרן, אך לקראת סוף הבנייה עסקיו נקלעו לקשיים ונותר חוב גדול של 9,000,000 ₪. במהלך השנים נעשו ניסיונות לסגירת החוב, אך הם הצליחו בשיעור של כמה אחוזים בודדים. כך חלפו להם שנים, והחוב הולך ותופח וצובר ריביות ונושים כועסים, עד לרמה שהוא מאיים על קיומה של הישיבה.

"עם השוטף אני איכשהו מסתדרת" בכתה הרבנית זליבנסקי, אשתו של הגר"ח זליבנסקי זצ"ל – ראש הישיבה הקודם, "אבל החוב הזה מאיים על הישיבה ועלי יום יום".

בעקבות כך הוחלט בהנהלת הישיבה לצאת למגבית מצ'ינג ציבורית, תחת קמפיין "לְהָאִיר מתוך חשכה", ולגייס את אלפי בוגרי הישיבה למאמץ אחד משותף שיסייע לסגור את החוב ולייצב את הישיבה ואת עתידה הכלכלי.

לשם כך נערך כינוס בוגרים מיוחד תחת הכותרת "והיו למאורות", באולם בבת ים, ובו נכחו למעלה מאלפיים מבוגרי הישיבה, שקבלו החלטה יחד להתאמץ עבור הבאר ממנה שתו ולסגור את החוב הגדול שמאיים על ישיבת מאור התלמוד.

"זה שונה מכל מגבית" אומר לנו הרב ישראל מאיר כהן מחשובי בוגרי הישיבה, "כאן לא אוספים למען התחזוק השוטף, מה שגורם לכך שהסכום הנאגר נעלם תוך תקופה, אלא למען סגירת חוב מוגדר שיאפשר לישיבה רווחה כלכלית לתקופה ממושכת".

מה דעתכם? יעניין אתכם לתרום? אם כן, תוכלו לסייע בהחזקת ישיבת מאור התלמוד המעטירה, לתרום למגבית לְהָאִיר כאן ולהאיר את החשכה!

אולי יעניין אותך גם

4 תגובות

  1. משה הגב

    הצלחנו בגדול

  2. מיילך בסיבוב הגב

    חייבים לתרום

  3. יוסי הגב

    ברור שיצליחו .. זה ישיבה שממש נותנת את כל הלב שלה לבחורים והם יקבלו בחזרה את האהבה הזאת מהבחורים.. מגיע להם ישיבה מצוינת.. כולנו נעזור להם!!!

  4. מנשה הגב

    יאללה עוד מצ'ינג. אבל תכל'ס זכות גדולה להחזיק תורה

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: