שעת חינוך – תחילת שנה – ריח של התחדשות באוויר

שיתוף

תחילת שנה – ריח של התחדשות באוויר

במה – מגזין תוכן
הרב פנחס ברייער שליט”א

היום אנחנו יודעים שחדש אינו חייב להיות מוצר חדש שנחצב זה עתה מהטבע. קיימת התחדשות בשחזור דברים ישנים, קיימת היום מודעות רבה לנושא המיחזור, חומרים וחפצים שהיו נחשבים לזבל ללא שום ערך, הופכים על-ידי תהליך לחפצים ואביזרים חדישים.
במקרים רבים, המיחזור אף משדרג את המוצר. חתיכת פלסטיק שבגלגלו הקודם היה בקבוק, או כוס חד פעמי, הופך להיות רהיט פלסטיק בר קיימא. פחית שתייה הופכת להיות מרכיב מתכת במכונית, וכפי הנראה עוד היד נטויה ועוד מספר שנים כל חומר גלם יעבור כמה וכמה גלגולים, כשבכל פעם הוא אף ישודרג.
אנחנו יכולים ללמוד מכך משהו מדהים לחיים. אם מוצר שהיה שייך לזבל הופך לאחר השקעה למוצר חדיש, קל וחומר שאדם עם נשמה, גם אם ח"ו היה במצב ירוד מאוד מבחינה רוחנית, רגשית או נפשית, יכול עם השקעה וטיפוח להפוך למשהו חדש, משהו מיוחד עם עוצמות.
אם ניקח את החולשות שבנו, אם ניקח את כל הקשיים שחווינו, אם ניקח את כל ההתמודדויות שעברנו ונמחזר אותם, נהפוך לאנשים איכותיים יותר, מיוחדים יותר ועוצמתיים יותר… משום מה יש הרבה שנאחזים בקשיים ומפחדים לעזוב אותם, כאילו והקושי נותן להם משהו, כאילו והקושי יקדם אותם לאיזשהו מקום בחיים.
יש כאלו המסתובבים עם כתב אשמה נגד ההורים, המורים, החברים והידידים, הם מוכנים לספר לכל המעוניין למה החיים שלהם נראים כמו שהם נראים, הם יספרו על הילדות שעברו, על הבית הקשה בו גדלו, על ההשפלות בחברה שחוו, בקיצור, סיפור חיים עצוב וטראגי למדי. הם רק לא מבינים שמלהיות צודקים לא מתקדמים בחיים, מקסימום אנשים קצת מרחמים אבל הם יהיו אלו שיישארו דפוקים ומסכנים… הם גם לא יתנו שיעזרו להם, טוב להם להיות במקום המסכן.
אמירה חכמה אומרת: 'ישנם אנשים שהבעיה שלהם היא הפתרון שלהם'… הבעיה פוטרת אותם מכל המוסכמות החברתיות, כולם מבינים שלהם מותר מה שלאחרים אסור כי הם חוו ילדות קשה… הם גם פטורים מעול של פרנסה וגידול הילדים כי החיים שלהם
היו אומללים כל כך… טוב להם להמשיך ולטפח את הבעיה, משום שאם ח"ו מישהו יפתור אותה הם יהפכו לאנשים מהשורה, פתאום ידרשו מהם, גם יהיו להם מחויבויות שונות ולזה הם לא מוכנים.

הם רק שוכחים פרט חשוב מאוד!
אולי באופן זמני הם הצליחו להוריד מהם אחריות, אבל את החיים הם מפספסים. הם ימצאו את עצמם בגיל מתקדם בלי כלוםםםם!
הפתגם אומר: 'מה שלא מחסל אותך – מחשל אותך!' כל קושי בונה לנו בפנים כוח, אם רק נרצה להתקדם אתו. כל ירידה יכולה לשמש צורך לעליה.
נדגיש, הדברים מתייחסים לאו דווקא לאנשים שכל חייהם הייתה מסכת אחת של אומללות. הדברים מתייחסים לכל אחד מאיתנו. לכולנו יש חורים שחורים שבהם אנחנו לא נוגעים, דברים שבהם אנחנו מצדיקים את התנהגותנו ומצבנו בגלל קשיים מהעבר.
עלינו לזכור שהעבר אין!…
העבר מעניין אותנו רק אם הוא משמש אותנו לקידום. אם העבר מביא לנו תסכול וחוסר אונים, שוב הוא לא רלוונטי. הרה"ק מקוברין זיע"א, דרש: 'כתית למאור ולא למנוחות' – הכתיתה טובה רק אם היא מביאה אותנו למאור, לפריחה ואור, ולא למנוחות. אם הכתיתה הורסת ומביאה אותנו למצב של מנוחה, אין בה שום תועלת.
כל נהג מתחיל יודע שבזמן הנסיעה מתמקדים בעיקר בשמשה הקדמית ורק מדי פעם בודקים דרך המראות מה קורה מאחור… אוי ואבוי לנהג שיהיה עסוק כל הנסיעה במה שקורה מאחוריו..
כך גם בחיים, תמיד להסתכל קדימה. בעבר מציצים רק לפעמים ולא נותנים לעבר להרוס את ההווה.
מתחילים מבראשית.

 

אולי יעניין אותך גם

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: