קהילת בני התורה בפסגת זאב עברה למיקום חדש במרכז השכונה

קהילת בני התורה בפסגת זאב עברה למיקום חדש במרכז השכונה

שיתוף

קהילת בני התורה בפסגת זאב, מקיימת מנייני תפילה מזה תקופה הארוכה בבניין בית ספר בשכונה. בימי הקורונה עם סגירת בתי הכנסת, עברו בני הקהילה להתפלל בחצר בית הספר הפתוחה. עם המעבר, התברר כי ישנה כמות אדירה של מתפללים שהיו שמחים להשתתף במניין במהלך השנה כולה, אלא שהמקום צר מלהכיל והם תרים אחר מקומות אחרים. כאשר עבר המניין לחצר המרווחת נוספה כמות מתפללים זו והמניין גדל עשרת מונים.

כעבור זמן מה הגיעה הנחיה של משרדי החינוך והבריאות לסגור את מקום התפילה, היות ואישור הכניסה למתחם מוגבל אך לילדי ביה"ס בשעות הפעילות. כך ביום בהיר מצאו את עצמם בני הקהילה ללא מקום תפילה כלל, ועשרות המתפללים פנו בקריאה בהולה לנציגי הציבור לסייע ולהציל את המצב.

בחסדי שמיים, ובפעילות נמרצת ומהירה מאוד של הרב חיים כהן והרב צביקה כהן ועוזריהם בעירייה, ניתן אישור מיידי להקים אוהל במיקום מועדף, ברחוב משה דיין (מול 'קואופשופ'). המיקום נבחר על ידי בני הקהילה בשל היותו הנקודה המרכזית ביותר בשכונה. ובמקום תפילות השבת שנערכו עד כה – אוהל זה אפשר לקיים תפילות וסדרי לימוד גם בימות החול, ועד מהרה החלו לנהור למקום אברכים ותושבים מרחבי השכונה כולה והמקום הפך לשוקק חיים בכל שעות היממה בצורה מרנינת לב.

בני הקהילה מציינים לשבח את בעלי העסקים הסמוכים אשר התנדבו מעצמם והציעו עזרה משמעותית בחפץ לב, בהגשת מיני תרגימא למתפללי ולומדי בית המדרש. הגדיל לעשות אחד מבעלי החנויות, אשר הציע למסור את מפתחות החנות (!) בכדי לשמור בה את ספרי התורה במהלך היום והלילה. מי כעמך ישראל.

גבאי הקהילה שוקדים לבסס את המניין עוד ועוד בכדי להעמידו בקביעות ברת קיימא, למען יעמוד מקום תורה ותפילה נוסף ויהווה מגדלור של תורה וחסד במרכז השכונה הירושלמית.

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: