"היסוד שצריכים לזכור כל נבחרי הציבור"

9198777 - facade of huge high-rise building skyscraper

שיתוף

"היסוד שצריכים לזכור כל נבחרי הציבור"

מרן הגרמ"צ ברגמן שליט"א במעשה נדיר המתפרסם בזאת לראשונה על מהותו של שליח
ציבור כפי שאירע עם רבינו הגדול מרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זיע"א • מעשה ולקחו הנורא

במה – מגזין תוכן
הרב ישראל קוטלר

 

אחד משלוחי דרבנן שהחל מהבחירות האחרונות לכהן כנציג ציבור היראים לדבר ד' באחת הערים בארה"ק, עלה השבוע למעונו של מרן הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א, להיוועץ עמו במספר עניינים שעלו בעירו ולקבל את ברכתו להמשך הדרך. במהלך השיחה עורר מרן שליט"א, על חובתו של שלוחא דרבנן להיות קשוב  ונגיש לציבור אותו הוא מייצג נאמנה. בדבריו אמר מרן שליט"א: "כולם
יודעים שהמטרה הברורה של ראש הישיבה זצוק"ל, בעת שייסד את תנועת 'דגל התורה', את העיתון 'יתד נאמן' ואת הכשרות 'שארית ישראל', היא לרומם קרנם של בני התורה החרדים לדבר ד', שיוכלו לנהוג בגאון  על-פי דעת רבותיהם כפי אשר הם מורים אותם ומנחים אותם, בלא להזדקק לאף אחד אחר, וכמובן שזה היסוד של הכל". והוסיף מרן שליט"א: "אבל עוד דבר צריך לדעת היטב, ואת זה שמעתי כמה פעמים מראש הישיבה זצוק"ל, שהיסוד שצריכים לזכור כל נבחרי הציבור, יסוד היסודות והמטרה העיקרית היא לעזור למי שצריך עזרה, גם כשמדובר ביחידים, ואמר לי גם כן שעל ידי זה יתרומם קרן התורה. תמיד הוסיף ואמר שלא יודעים שעיקר המטרה היא לעזור ליחידים, למי שצריך עזרה".

• • •

"אני נזכר" הוסיף מרן שליט"א, "כי לפני שנים היה אברך שנכנס לפני מו"ח ראש הישיבה זצוק"ל, ובקשתו בפיו. הוא שוקד על התורה
באחד הכוללים, וכמו רובא דרובא של האברכים הפרוטה לא מצויה בכיסו ובפרט שהוא מטופל בהרבה ילדים. אותו אברך מספר לראש הישיבה כי בעת האחרונה הוא נקלע לחוב גדול שהצטבר לעירייה, ובימים האחרונים ניתקו את הבית שלו מהמים, והוא
מבקש שראש הישיבה יעזור לו בענין.

"ראש הישיבה אמר לו, כי בהנהלת העירייה יושב יהודי חרדי שבידו לעזור לו, ועליו ללכת אליו תכף ומיד  לבקש ממנו שיעזור לו בעניין.
"השעה הייתה בסביבות שתיים בצהריים והאברך אמר לראש הישיבה שאולי זה לא כל כך דחוף, כיון שהוא לקח משכנו לבנין מים בשביל משפחתו. אך ראש הישיבה התעקש ואמר לו שמיד יכנס אצל אותו פקיד בעירייה. להפתעת האברך הוא שם לב שתוך כדי דיבור ראש הישיבה אף מלביש את הכובע והמעיל ואומר לו כי הוא יצטרף עמו ללכת לאותו פקיד.

לא עזרו כל התחנונים של האברך שראש הישיבה לא יטרח וכו' וכו'. וכך הלך איתו ראש הישיבה לביתו של הפקיד".
והמשיך מרן שליט"א: "כשהגיעו  לבית של אותו שליח ציבור, פנה ראש הישיבה זצוק"ל, לאברך, ואמר לו, כי הוא האברך, יעלה אליו לבדו וכי הוא עצמו ימתין לו בחדר המדרגות של  הבניין. אותו אברך אכן עלה לביתו של הפקיד ודפק בדלת. לאחר מעט זמן פתח אותו פקיד את הדלת ומיד  כששמע את בקשתו של האברך החל לצעוק עליו: 'איך אתה מגיע לפה בשעה כזו? יש לי לשכה בעירייה ורק שם אני יכול לשמוע אותך!' האברך התחנן על נפשו ולא הועיל כלום, אותו פקיד לא הסכים לשמוע, וכך שלח את האברך מעל פניו.

"במשך כל אותו הזמן ראש הישיבה הקשיב לכל הדין ודברים. כשהאברך ירד מביתו, אמר הראש ישיבה לאברך: 'אותו אחד אינו ראוי
להיות שליח ציבור! כך לא מתנהגים.

שליח ציבור צריך להיות קשוב בכל זמן בפרט לציבור הקדוש אותו הוא מייצג'".

סיים מרן שליט"א: "אותו איש ציבור שמע לאחר מעשה שראש הישיבה היה עד לכל הדין ודברים, וניסה לשלוח שליחים לראש ישיבה להסביר את עצמו, אך לא עזר לו כלום. ראש הישיבה זצוק"ל, ראה את הדברים בחומרה גדולה. שאברך שמגיע לאיש ציבור אי אפשר לסגור בפניו את הדלת ועל אחת כמה וכמה להתייחס אליו באופן הזה. שליח ציבור צריך להיות קשוב וזמין לציבור שלו תמיד, זו השליחות שלו העיקרית שלו. זו כל המטרה".

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: