נחת יהודי – אדם גדול נמדד בדברים הקטנים

Premature newborn baby girl in the hospital incubator after c-section in 33 week

שיתוף

אדם גדול נמדד בדברים הקטנים

 

במה – מגזין תוכן
הרב מיכאל לסרי שליט”א

דבר מדהים ומיוחד יש בפרשתנו, פרשת שמות. כאן אנו מוצאים שנוצר גואל לישראל, משה רבינו הולך לגאול את עם ישראל. במה בודקים אותו?
בתחילת הפרשה מתחילים להראות איך בודקים אנשים גדולים. דווקא בדברים הקטנים.

לאישה אחת קוראים פועה ולשניה שפרה. מדוע קוראים להן בשמות הללו, הרי הן היו מרים ויוכבד! שפרה על שם שמשפרת את הוולד, מחתלת אותו ומלבישה אותו, ופועה על שם שפועה עם הוולד, עושה לו קולות, קוקו ומוקו… על זה כל השבח הגדול והקב"ה עשה להם בתי כהונה ולויה?
על מה? מילא על יראת שמים, כתוב 'ותראנה המיילדות את האלוקים', אני מבין שמגיע להן שכר. אבל מה העניין של שפרה ופועה?
אלא, כדי להראות שד' רואה את הדברים הקטנים. מה אתה מוכן לעשות, האם אתה מוכן לרדת גם לפרטים הקטנים, או מתעסק רק בדברים הגדולים שיש לך כבוד והצלחה מהם.

הקב"ה לא רוצה מלכים כאלה. הוא רוצה אנשים שכדי לתת להם מלכות, בתי כהונה ובתי לויה, אנשים ששמים לב גם לדברים הקטנים.
התינוקים אצל שפרה ופועה, מי רואה אותן בכלל? אף אחד. רק הקב"ה רואה את המעשים הטובים האלה והדברים הקטנים האלה הם יעשו לכם בתי כהונה ולויה.

• • •

משה רבינו, במה הוא נבחר, מה הוא עשה? היה רועה צאן, רץ אחרי אחד הגדיים כדי לתת לו לשתות, ואמר, אם הייתי יודע שאתה רץ לשתות הייתי נותן לך מהבוקר. בזה אדם נמדד.
דוד המלך היה רועה צאן. למה? ד' בודק אותך בדברים הקטנים. כדי להיות גדול, צריך את הדברים הקטנים.
בפרשת אמור, רש"י אומר, "אמור ואמרת – להזהיר גדולים על הקטנים", להזהיר את אותם אנשים גדולים, אם אתם נזהרים בדברים הקטנים אתם יכולים להיות גדולים.
יוסף הצדיק, אחיו מכרו אותו, הוא מתחנן אליהם. תפסו אותו ושמו אותו  אצל הישמעאלים. הוא ראה בהתחלה אנשים באים עם נפט, ד' ישמור, איזה ריח יהיה פה. פתאום לוקחים אותו ישמעאלים שדווקא לוקחים נכאת ולוט ויש כאן בשמים. כל הדרך הוא משבח ומודה להקב"ה, תודה רבש"ע שאני נמצא עם אנשים שמתעסקים בבשמים.
מכרו אותך, זרקו אותך, הצער הגדול הזה צריך לחפות על כל הטובות שאתה רואה מול העיניים. לא! יוסף מסתכל על הדבר הקטן הזה. רבש"ע, יכלת למכור אותי לאנשים שלוקחים איתם נפט ומכרת אותי לאנשים שיש איתם בשמים, על זה אני רוצה להודות לך.
אמר הקב"ה, אתה מודה לי על הדברים הקטנים, אתה תהיה גדול.

• • •

אדם לא נמדד מתי שעושה הרבה דברים בחוץ וכולם רואים אותו. הוא נמדד דווקא בתוך הבית. מתי שאתה שוטף כלים ואתה אומר, רבש"ע, איזה חסד אתה נותן לי שאני שוטף לאשתי כלים. איזה דבר מדהים. הוא לא אומר: אני רב גדול, רב גדול
ישטוף כלים? נו באמת…
לא! אני שוטף. הגדולה נמצאת דווקא בדבר הקטן הזה, דווקא בכלים האלה, שם אלוקים יעשה אותך גדול, כי הוא רואה שאתה מתייחס גם לדברים הקטנים. האישה עייפה, לא יכולה היום לעשות, אתה רואה שקשה לה, קום אתה, תתחיל לעשות.
אחד אמר לי, אני גבר בבית, לא עושה כלום. יום אחד תפסתי אותו על חם תולה כביסה. אמרתי לו, אמרת שאתה גבר בבית. אמר לי, לא, בגלל זה היא תעזור לי בספונג'ה, לא סתם…
אחד אמר לי, אני נכנס לבית כמו פנתר. מה זה פנתר? על ארבע ובשקט…
כל הגדולים האלה שנראים כמו מי יודע מה, בסופו של דבר הם אנשים קטנים.
כשתופסים אותם בנקודות שלהם הם אנשים קטנים.
אדם נמדד בדברים הקטנים. משה רבינו, גואלם של ישראל, פועה ושפרה, בתי מלכות, בתי כהונה ובתי לויה, איך בודקים את זה? בדברים הקטנים. התינוקות האלה, היא יושבת איתם ועושה להם קוקו ומוקו, משחקים איתם, שם אדם נמדד.
לינקולן, נשיא ארה"ב, כל הבית הלבן אהב אותו. מדוע? כי היה מתייחס גם לעובדי ניקיון. אדם בא בבוקר, אומר להם שלום, בוקר טוב, אתם לבושים יפה היום, איזה טוב לראות אתכם. אדם נמדד בדברים הקטנים. רוצה להיות מלך? תתחיל בדברים הקטנים ותהיה
גדול.
זה משה רבנו, גואלם של ישראל.
בדבר קטן רואים כמה הוא גדול.
שבת שלום לכולם.

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: