ביתנו החדש – עולם של דמיון

שיתוף

עולם של דמיון

במה – מגזין תוכן
הרב אבנר קוואס שליט”א

אמת היא מידה חשובה מאוד באישיותו של האדם. כבר מילדות אנו מחנכים את ילדנו לומר רק את האמת. אנו נלחמים בשקר בכל כוחנו ומנסים להחדיר לילדים ששקר הוא דבר רע ועדיף לומר את האמת אף שהיא כואבת מאשר לומר שקר ולצאת מהתסבוכת בקלות.

אבל, עלינו ההורים לזכור: לא תמיד הילדים משקרים, לפעמים הם מדמיינים! הגבול בין מציאות לדמיון הוא מאוד דק אצלם. כשילד אומר שהוא ראה ברחוב פיל עובר, האם נצעק עליו – שקרן! פיל לא עובר ברחוב. בוודאי שלא! אז למה הוא אומר זאת? כנראה שהוא ראה סוס והצטייר אצלו פיל!

 

***

 

ילדים חיים בעולם של דמיון ועלינו לקחת זאת בחשבון – בכל סיפור שהם מספרים לנו צריכים לבדוק אם זה הגיוני, או שאולי הוא רצה משהו וחושב שהוא כבר קיבל.

לפעמים קורה שהילד אומר לאמא שתיתן לו ממתק כי אבא אמר. האמא נתנה לו, ולאחר בירור קצר התברר שהאבא לא אמר… אסור במקרה כזה להתייחס אליו כמשקר, מכיון שיש אפשרות שהוא כל כך רצה עד כדי שהוא דמיין שאבא אמר.

כמובן שהדברים הללו מיוחסים לגילאים הנמוכים יותר 3-8, אבל ילד בן 10 שאמר – אבא אמר, זהו ודאי שינוי דברים שלאו דווקא נולדו מדמיון, אלא ממניפולציה להוציא מאימא ממתק או דבר מה.

בגלאים הקטנים, כמו שכתבנו, צריך להסביר להם שצריך לומר רק מה שרואים ומה שלא מבינים שואלים את ההורים. אל לנו לכעוס עליהם או לומר להם שהם משקרים, אלא לומר להם שצריך לומר אמת ולהעמיד אותם על טעותם.

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: