פתיחת הכנסייה העולמית השנתית של "דרשו" בארה"ב

בחורים לומדים גמרא - צילום משה אסולין
בחורים לומדים גמרא - צילום משה אסולין

שיתוף

בסימן 23 שנה לייסוד המעצמה התורנית

במרכז הכינוס יושמעו דבריו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א למשתתפי הכנסיה העולמית • ראשי הסניפים של "דרשו" מ 26- מדינות בעולם יתכנסו לרצף של דיונים עם הנהלת הארגון העולמית • נשלמות ההכנות לקראת ההתכנסות הגדולה שתיערך בשב"ק בסטמפורד, קונטיקט, בראשות מרנן גדולי ישראל וראשי הישיבות שליט"א בארה"ב ובצפון אמריקה

במה – מגזין תוכן
הרב י. סופר שליט”א

לאחר היערכות אינטנסיבית והכנות מרובות, תיפתח מחר, יום ה', הכנסייה העולמית השנתית של "דרשו", בעיירה סטמפורד שבקונטיקט, ארה"ב, במרתון של דיונים שייערכו על-ידי הנהלות הסניפים של 'דרשו' מ 26- מדינות ברחבי העולם, יחד עם ההנהלה העולמית של הארגון.
זאת, בסימן 23 שנה לייסודה של המעצמה התורנית, אשר הנחילה לעם ישראל את לימוד 'הדף היומי בהלכה', והשביחה לאין ערוך את לימוד 'הדף היומי' על הש"ס הבבלי, עליו נבחנים מדי חודש אלפי אברכי כוללים ובעלי בתים, השוקדים על תלמודם יום יום, ומסיימים מסכת אחר מסכת בסייעתא דשמיא.

• • •

במרכז הכינוס שיתקיים אי"ה במוצאי שבת קודש, יושמעו דברי
מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א, אשר מסר למשתתפים:
"כמה שיותר תורה. תלמוד תורה כנגד כולם. הלכה למעשה. כל
השונה הלכות בכל יום. זכות גדולה.
כמה שיותר תורה. או"ח הרי נוגע למעשה. תלמוד תורה כנגד כולם. וביטול תורה כנגד כולם. כמה שיש שכר לתלמוד תורה, עוון הביטול גדול מאד. נורא. כמה שיותר לומדים, כל אחד. יש ספר של הח"ח תורת הבית, שם הוא כותב הרבה על ניצול הזמן ללימוד תורה, זה דבר מאד חשוב, זכות גדולה. פירותיהן בעולם הזה. דברים שאין להם שיעור. זה חיוב וזכות. ידוע, אשריך בעולם הזה, אם בתורה אתה עמל אשריך בעולם הזה. מיעוט תענוג. מיעוט עוה"ז. חמדת הממון זה צרה גדולה".
ברכה מיוחדת שיגר מרן ראש הישיבה שליט"א, לכל מנהלי סניפי "דרשו" ב 26- מדינות: "לכל העוסקים בתורה, כל מאן דעסקין
באורייתא הקב"ה ישלם שכרם, וכל הברכות שנאמרו ביקום פורקן, כל הברכות".

• • •

במהלך הדיונים יסקרו ראשי הסניפים את תנופת ההתפתחות וההתרחבות של פעילויות "דרשו" השונות במדינות הפזורות על פני חמש יבשות – שבהן פועל "דרשו", מתוך מטרה להביא את אור לימוד ההלכה לכל בית יהודי, ולקיים מבחנים חודשיים תמידין כסדרן בכל נקודה בעולם בה מתנהלת קהילה של יהודים שומרי תורה ומצוות.
בין היתר ישתתפו בכינוס ראשי סניפי "דרשו" מאירופה, אסיה, צפון ודרום אמריקה, לצד הנהלת הארגון בארה"ק המנצחת על המלאכה ברחבי העולם כולו, כמו גם ההנהלה העולמית שמקום מושבה בטורונטו שבקנדה.
הכנסייה השנתית העולמית תגיע לשיאה בע"ה בשבת קודש, כשבערב שבת יתכנסו לסטמפורד שבקונטיקט אלפי יהודים עמלי תורה מכל רחבי ארה"ב וצפון אמריקה, ובראשם מרנן גדולי ישראל שליט"א, אשר מעבר לים, וראשי הישיבות הקדושות.
במתחם ההתכנסות הגדולה נשלמות ההכנות האחרונות, ובארה"ב מורגשת תכונה והתרגשות כשמכל קהילה וקהילה יוצאים נציגים, מבכירי הלומדים בתוכניות ובמסלולי הלימוד השונים של "דרשו", להשתתף במעמד האדיר לכבודה של תורה ולחיזוק לימוד
התורה.
ב 23- שנות קיומו חולל "דרשו" מהפכה של ממש בעולם התורה, כשהביא לעם ישראל את בשורת 'הדף היומי בהלכה', אשר כבשה קהלים נרחבים, והפכה לנחלת הכלל בחסדי שמים. במסגרת זו נבחנים מדי חודש רבבות יהודים מכל רחבי העולם על עמודי ההלכה שנלמדו ב'משנה ברורה' מדי יום ביומו, ולשם כך אף הדפיס "דרשו" זה מכבר את ששת חלקי המשנה הברורה במהדורה מיוחדת, עם תוספת של 'ביאורים ומוספים', אשר נועדו להנגיש את ההלכה לכל לומד באופן שהיא תהיה מעשית ועכשווית, בהתאם לשאלות העולות בזמנינו על פי ההלכה הצרופה המסורה לנו מדור דור, עם פסקיהם של מרנן ורבנן גדולי האחרונים, ובכללם גדולי הפוסקים אשר חיים עמנו היום לאורך ימים ושנים טובות.

אולי יעניין אותך גם

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: