מבט לחיים -טיפים מעשיים למי ששואף להצליח

שיתוף

15 טיפים מעשיים למי ששואף להצליח

שוחחתי עם אנשים מצליחים, כל אחד בתחומו, ובקשתי טיפים. והנה לפניכם 15 טיפים יעילים להצלחה. רק לקרוא וליישם

במה – מגזין תוכן
הרב חיים ולדר שליט”א

 

בעקבות שיחה שהייתה לי לאחרונה עם אדם צעיר שביקש "עצות להצלחה", פניתי לכמה אנשים שנחשבים לאנשים מצליחים וביקשתי מהם "טיפים" להצלחה.

מדובר באנשים מצליחים מתחומים שונים, לאו דווקא בתחום הכלכלי. אנשים שביקשו לשמור על עילום שמם, אך סמכו עלי. הם נחשבים לאנשים מצליחים והעצות שלהם בהחלט שוות לי ולכם.

יצוין, שרובם ככולם הסכימו שבסופו של דבר ההצלחה שלהם ושל כל מי שהם מכירים היא מאת ד' יתברך, וכל ניסיון להסביר את ההצלחה היא בגדר השתדלות ו"חכמה שלאחר מעשה".

לאחר שקלול של מטר העצות שקיבלתי, ליקטתי את הטובות שבהן וניסחתי אותן לתועלת הציבור.

1 – היה חרוץ!

מי שחרוץ ב-30 השנים הראשונות יוכל להיות עצלן עד סוף ימיו (למרות שמי שחרוץ במשך עשר שנים כבר לא יכול להיגמל מזה ולהפך…).

2 – היה חיובי!

אל תסחוב איתך משקעי עבר (על אף שיש משהו מפתה בלומר, "לקחו לי, אכלו לי, הרביצו לי). אתה מרוויח אולי אמפטיה, השתתפות בצער, ואולי זה יכול לשמש כתירוץ מדוע לא להצליח. אבל בשביל מה לך? פשוט תתמקד בעתיד ובהצלחה. ראה בכל משהו טוב או רע שקרה לך כחלק מניסיון חיים שקרה לטובתך.

3 – היה איש שלום.

השתדל לא להסתכסך. ואם הסתכסכת, באשמתך או לא, השקע זמן בליישב את ההדורים. עליך לעשות את ההשתדלות המרבית שלא לגרום למישהו להקדיש זמן ומאמצים לפגוע בך. לעומת זאת, אם עשית את ההשתדלות המרבית ליישב הדורים ולא הצלחת (איש קשה, קנאה וכד') – חתוך. אל תשקיע אפילו מחשבה. המשך הלאה. ד' יהפוך מאמציו של שונאך, לטובתך.

4 – אל פחד!

רוב האנשים אינם מצליחים בגלל שהם פוחדים. הם נמנעים מלעשות, או פועלים בסתר ובחשיכה מפחד מכישלון/מס הכנסה/קנאה/תחרות. רוב הפחדים הם פחדי שווא. לו היו אנשים עושים חישוב פשוט, היו מגיעים להבנה שהדבר הכי מפחיד זה הפחד עצמו. לפחד צריך רק מבורא עולם. להיות זהיר, כן. לפחד, לעולם לא.

5 – להתקדם בלי לדחוף.

צריך להיות בעל שאיפות, אך יש להיזהר משאפתנות יתר הגורמת לזלזול במה שאתה עושה הרגע לטובת תפקיד או משרה שאתה נושא עינך אליה. מותר למורה לרצות להפוך למנהל, אך אם בליבו ישנא את ההוראה, הוא לא יהיה לא זה ולא זה. הנכון הוא לאהוב את התפקיד הנוכחי ולעשות אותו על הצד הטוב ביותר. וסוף הכבוד (והתפקיד) לבוא. אל תהיה קצר רוח. מצד שני, כשמציעים לך קידום אמיתי. קח אותו. אל תפספס את ההזדמנות לנצל את ההזדמנות. אך לעולם לא על חשבון האחר.

6 – שמור על יציבות.

נסה להיצמד ככל שתוכל למקום אחד (אלא אם קידום משמעותי בכל קנה מידה מוצע ממקום אחר). נסה גם להתמקד בתחום שאתה טוב בו, כי לגג ניתן להגיע רק אם אתה עושה שימוש בחדר מדרגות אחד. אם בכל שנה תתחיל לטפס בחדר מדרגות של בניין אחר, תגיע תמיד לקומה השלישית לכל היותר.

7 – כבד את הבוס שלך.

אל תנסה לעקוף אותו. אל תנסה לחלוק עליו ובעיקר לא להמריד נגדו, גם אם נראה לך שהבוס שלך פחות מוכשר ממך, או לא ממלא את תפקידו כראוי. כל עוד הוא הבוס שלך אתה תשים עצמך תחתיו בנאמנות מוחלטת.

8 – היה נאמן.

נאמנות חשובה לא רק לאלה שמעליך, אלא גם לכאלה שנמצאים בדרגתך וגם לכפופים לך. מדובר בערך בפני עצמו (בלי קשר להצלחה), אך יש לו השפעה ישירה להצלחה.

אדם נאמן הוא אדם שאנשים סומכים עליו ורוצים לראות אותו במקום משפיע יותר. היה נאמן גם לכאלה שעזבו את העבודה, התעניין בהם, דאג להם, כי נאמנות סלקטיבית אינה באמת נאמנות אלא אינטרס.

9 – שמח בחלקך.

אהב את מה שאתה עושה ברגע הנתון הזה. אהב את חייך. את גורלך. האמן שמה שקורה לך הרגע הוא הדבר הטוב ביותר. זה נכון גם למהלך החיים, כי "איזהו עשיר השמח בחלקו" וזה נכון גם כדרך להצלחה. כי מי שטוב לו, נותן את המיטב שבו, תורם להצלחה ומצליח בעצמו, ומי שממורמר, פועל בפחות ממחצית כוחו, מביא נזק לאחרים ובעיקר לעצמו.

10 – זרום.

אל תיתקע, אל תהא וכחן, אל תהא עקשן. אין מידה רעה שמועילה לאדם. ככל שתהיה גמיש ובעל מידות טובות, כך תצליח יותר.

11 – נצור לשונך.

אל תדבר רע אודות עמיתך, או הבוס שלך. מלבד איסור לשון הרע, כל דיבור הוא אנרגיה. אנרגיה חיובית מיטיבה איתך, אנרגיה שלילית פוגעת גם בך.

כמו כן, דיבור לעולם אינו נשאר בחלל, הוא עובר הלאה ויגיע מן הסתם לאדם שאודותיו דיברת. לרוב, הוא יגיב ויכאיב. שמור על הפה. החיים והמוות ביד הלשון. למד עצמך לומר רק דברים טובים. גם אם לא יגיעו ליעד הם יהפכו אותך ל"חפצא של טוב". אנשים אוהבים להתחבר עם אדם שהם יודעים שלא ידבר בגנותם. כשאתה מדבר בגנותו של מישהו, זכור שאלה מולך לוקחים בחשבון שתדבר גם עליהם כשיפנו אליך את הגב.

12 – Win win.

בעסקים השתדל לא רק להרוויח, אלא שגם השני ירוויח. זה יגרום לו לרצות שגם אתה תרוויח. כאשר אחד מהצדדים חש מנוצח או מפסיד, הוא יעשה הכל כדי להכשיל את העסקה, גם אם היא משתלמת לו.

13 – סובלנות.

הכר בקנאה כתכונה אנושית. אל לך לסמן אדם "הוא קנאי" ולהזעיף אליו פנים. להפך. תקרב אותו. דאג שירוויח גם הוא ממך. שיהיה לו אינטרס שתצליח.

ועוד טיפ חשוב: יש נסיוב סודי לביטול הקנאה והוא "רחמים". בני אדם מתקשים לקבל מישהו מתוכם שמצליח ומשגשג. זו תכונה אנושית. תחושה של בני אדם שיש כאן איזשהו אי צדק, "למה הוא ולא אני". ברגע שבני אדם יודעים גם על הצרות שלך, משהו מתאזן בנפשם. הם מבינים שיש צד נוסף להצלחה, צד שהם לא היו רוצים שיקרה גם להם. ככל שיהיה איזון, כך תרד הקנאה.

14 – אמון.

האמן בזולתך ככל שניתן. סמוך עליו. אך אם מישהו רימה אותך, אל תעבוד אתו יותר. דאג שכלל זה שלך, יפורסם מראש. זה יגרום אפילו לרמאים, להיות ישרים איתך…

15 – תפילה.

הגדולה שבעצות. כי ההצלחה מגיעה מאת בורא העולם הנותן לנו חיים של טובה, של ברכה, של פרנסה, של בריאות, של כבוד. כל העצות שנאמרו עד כה נועדו למצוא חן בעיני אדם, אך לפני הכל, יש להשקיע בתפילה, בצדקה ובמצוות כדי למצוא חן בעיני א-לוקים.

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: