נחת יהודי – התנהגות מעל הטבע

לימוד - צילום משה אסולין
לימוד - צילום משה אסולין

שיתוף

התנהגות מעל הטבע

העולם החילוני טוען שאין שום הסבר איך אברכים הלומדים כל היום תורה מחזיקים מעמד. כל ההסברים שתביא, לא מצדיקים את ההיגיון בדבר

במה – מגזין תוכן
הרב מיכאל לסרי שליט”א

 

דבר מופלא ומדהים נמצא בפרשת השבוע, פרשת וארא. זו פרשה שמתחילים לתת את המכות לפרעה.
איך אומרים: שאלו את פרעה, איך היו המכות? אמר, היה עשר… הוא קיבל את המכות בצורה כל כך נפלאה
ומדהימה.
מה קרה? הקב"ה אומר למשה רבינו, עד עכשיו ההתנהגות שלי הייתה עם האבות הקדושים, ספר בראשית, בק-ל ש-קי. שם שק-י מסמל מעשים בכח אבל לא בפועל. שם הוק-ה מסמל יציאה מן הכח אל הפועל, מסמל אותות ומופתים, יוצאים מגדר הטבע.
מה העניין בזה? כי עם ישראל נהיים קדושים וההתנהגות איתו היא לא לפי הנהגת הטבע הרגילה, אלא אחרת לגמרי. משום שעם ישראל בתוך מצרים, שומרים את ראשי תיבות של של"ם – שמם, לשונם ולבושם.
בדרך כלל, כדי שאדם יוכל להתערות בחברה, למשל, מלחמה בין האנגלים לצרפתים והאנגלים ניצחו וכל הצרפתים שבויים. צרפתי שרוצה להצליח באנגליה, הוא חייב,

א. לשנות את שמו ממקס לג'וני, כי מקס זה שם צרפתי וג'וני זה שם אנגלי.
ב. הוא חייב גם להחליף את הלבוש שלו, הוא לא יכול להתלבש כמו הצרפתים, כדי שיוכל להתערות בחברה ולהצליח. עוד דבר, הוא חייב ללמוד את השפה האנגלית ולא לדבר צרפתית, כדי שיוכל להתערות בחברה. אם גם ידבר לשה"ר על חבריו הצרפתים, יהיה בחברה האנגלית בצורה החזקה ביותר.

• • •

עם ישראל כיון שהם קדושים, הם שמרו על שלושת הדברים שמערים אותך בתוך החברה: שמם, לשונם ולבושם. אנחנו אנשים אחרים. קדוש זה אדם שמופרש מכולם. "אתה קדוש ושמך קדוש וקדושים בכל יום יהללוך סלה". הקב"ה הוא נבדל מכל העולם ולכן מי שמשבח אותו גם מי שמבדיל את עצמו מהעולם. רק אנחנו יודעים לשבח את הקב"ה, כי אנו יודעים מה זו הבדלה. אדם קדוש הוא מובדל.
אמר הקב"ה, אנשים שהם מובדלים מהעולם, אני לא מתנהג איתם כמו העולם. לכן עם ישראל הולך לקבל עכשיו ניסים מעל הטבע, של דבר והיפוכו: לאלה יהיה דם ולאלה יהיה מים, בדיוק באותה מידה. ניסים שיבוא מקל ויהפוך לנחש, ולא רק זה, כשהוא יהפוך להיות מקל הוא יבלע את כל התנינים של פרעה. נס בתוך נס. מדוע? כי אתם אנשים מעל הטבע.

• • •

מי שמכיר את גדולי ישראל רואה שהקדושים האלה תמיד ההתנהגות איתם מעל הטבע. מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל, מי שיביט מה אכל מימיו בישיבה ועד סוף ימיו, אין שום ויטמינים שיכולים לתת לאדם לחיות עד גיל כזה של 104 שנים. אנשים אחרים כבר בחצי ימיהם היו מתים.
עם ישראל, עם מובדל. ההתנהגות איתו היא עולם אחר לגמרי. קדושים תהיו כי קדוש אני. כיון שאתם מובדלים ואינכם מעורים בחברה הרגילה, מתנהגים אתכם לא כמו בחברה הרגילה. עם ישראל היה במדבר והיו לו ניסים ונפלאות. מדוע?
כי זה עם מובדל. מי שנמצא מעל – ההתנהגות עימו מעל.

• • •

כך כל יהודי בעולם, כמה שקדוש יותר ומעל יותר, ההתנהגות איתו משמים הינה בהשגחה פרטית. השגחה אחרת לגמרי בין אברך הלומד תורה כל היום, לאדם שהוא בעל הבית. אחרת לגמרי. יש כאן השגחה פרטית שאי אפשר להסבירה.
העולם החילוני טוען שאין שום הסבר איך אברכים הלומדים כל היום תורה מחזיקים מעמד. כל ההסברים שתביא, לא מצדיקים את ההיגיון בדבר. משום שמי שמעל הטבע, מי שקדוש, ההתנהגות אתו אחרת. זה היה עם ישראל ולכן קיבלו המצרים עשר מכות כדי להוציא את בני ישראל ממצרים.

אולי יעניין אותך גם

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: