גילוי מפתיע! מה הגורם המשפיע ביותר על מכירות ספר

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

גילוי מפתיע! מה הגורם המשפיע ביותר על מכירות ספר

אינספור מחברים מוציאים מדי שנה אינספור ספרים, למעשה אם נתעקש לספור מדובר על כעשרת אלפים ספרים שיוצאים מדי שנה בישראל, לפי נתוני הספרייה הלאומית.

מתוכם – רק כמה מאות מצליחים להיכנס לתודעה הציבורית ולמכור בצורה מכובדת, ורק כמה עשרות יהפכו לרבי מכר. מה הסוד שלהם?

 

קל להניח כי המשפיע על מכירות הספר זה כמובן – הספר עצמו. התוכן, העלילה, המידע המובא בו, הכתיבה שלו וכל מה שיוצר את הספר עצמו.

בשלב השני מתבקש להניח את שם המחבר, ולטעון כי מחבר בעל שם מוכר ימכור אוטומטית יותר.

כדי לאתר את הגורם המשפיע ביותר, בצענו מחקר קטן שכלל איסוף רשימה של רבי מכר מוצלחים, רשימה כללית של ספרים שנמכרו, ובחינת המאפיינים של אותם ספרים.

בנוסף, הפצנו סקרים דיגיטליים במגוון ציבורים, ובהם שאלות מיקוד וחידוד שסייעו לנו להבין למה אנשים קונים ספרים.

על פי הרישומים הללו, התברר כי הפרמטר המשפיע ביותר על מכירת ספר – הוא העיצוב החיצוני!

כן כן!

 

העיצוב החזותי של הספר, הכריכה והפנים משפיע ומשמעותי במכירות, יותר מכל גורם אחר!

רק לאחריו מופיעים בסדר יורד, תוכן הספר עצמו, ההגשה של התוכן, הטקסט בגב הספר, מקוריות הנושא, שם המחבר והביקוש לספר.

אז מה עושים עם זה?

כדאי מאוד לפנות לחברת הוצאה לאור מקצועית, כזו שמשקיעה בעיצוב ובפרטים הקטנים, ואין ברירה אלא – לשלם על העיצוב יקר, ולקבל תוצאה איכותית.

בסופו של דבר ההשקעה בעיצוב, שעשויה להגיע לאלפי שקלים, היא זו שבכוחה לקדם את מכירות הספר שלכם.

כמובן, שלא נכון להשקיע רק בעיצוב ואת התוכן עצמו להזניח, כי גם אם זה יעבוד – הקורא די מהר יתאכזב מאוד מהספר ויזכור אותו, ואת שם מחברו לרעה.

אך האמת היא שבמחשבה כוללת, האם זה רק בעולם הספרים, או שבחלק גדול מהתחומים אנו נוטים לשפוט בעיקר לפי מראה חיצוני ולא תוכן פנימי?

נקודה למחשבה.

 

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: