קידום אתרים שומרי שבת

שיתוף

קידום אתרים שומרי שבת

מאת דניאל זריהן, מקדם אתרים ובלוגר

 

האתגרים הניצבים בפני מקדמי אתרים בנישות שונות הם רבים ומורכבים, ומשתנים, כמובן, בין נישה אחת לאחרת.

בעוד שישנם תחומי עניין המתאפיינים בתחרות גבוהה, ואחרים ברמת מקצועיות גבוהה הנדרשת לצורך יצירת תכנים איכותיים, הרי שבפני מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים הפועלים לקידום אתרים שומרי שבת, ניצבות דילמות לא פשוטות. כדי להבין את מורכבות הדילמות האלו, ננסה ראשית להבין כמה וכמה מרכיבים שככל הנראה לוקחים בחשבון מנועי החיפוש השונים בעת דירוג של עמודי אתר בעבור שאילתות חיפוש שמבצעים הגולשים.

זמינות האתר

אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על היכולת לקדם אתר אינטרנט במנועי החיפוש השונים בצורה אורגנית וטבעית הוא מדד הזמינות שלו. חשוב יהיה לציין כי מדובר בתנאי הכרחי, אך לא מספיק. אתר אינטרנט שיציג מדדי זמינות נמוכים, ויספק חווית שימוש לא טובה לקהל הגולשים, המלווה בקריסות, טעינה מסורבלת ושירותים אחסון לא מהימנים לתוכן האתר, יתקשה מאוד להתקדם בצורה טובה במנועי החיפוש השונים ובפרט בגוגל. עם זאת, אתר שיציג מדדי זמינות גבוהים, לא בהכרח יזכה לדירוגים גבוהים במנועי החיפוש.

מדוע סוגיה זו קשורה לאתרים שומרי שבת? משום שאחד הפתרונות שנוהגים בעלי אתרים כאלו להטמיע הוא השבתה של האתר למשך השבת, או לחלופין הצגת הודעה זמנית על אי זמינות האתר באמצעות סטטוס 503. בעל אתר שינקוט בפעולות אלו צריך יהיה לקחת בחשבון שהן תוכלנה להשפיע על היכולת שלו לקדם בצורה אורגנית את עמודי האתר.

קלוקינג

קלוקינג היא תופעה המתארת מצב שבו אתר אינטרנט מציג למנוע החיפוש תכנים מסוימים בעוד שלגולשים הוא מציג תכנים אחרים. בעבר, היה נהוג לעשות שימוש בשיטה זאת על מנת לקדם אתרים במנוע החיפוש של גוגל בניגוד להנחיותיה.

מאז, מנועי החיפוש עברו שדרוגים משמעותיים, ויודעים לזהות תצורת הטמעה של אתר העושה שימוש בקלוקינג. גוגל אף עלולה לנקוט בענישה ידנית כנגד אתר שפועל בשיטות אלו, וכתוצאה מכך, עלולים להיפגע הדירוגים השונים של עמודי האתר עבור ביטויי מפתח רלוונטיים, ובמקרים קיצוניים, האתר אף עלול להיות מוסר מן האינדקס של מנוע החיפוש.

מדוע סוגיה זו קשורה לאתרים שומרי שבת? משום שחלק מן הפתרונות שמציגים בעלי אתרים שומרי שבת מבוססים על שינוי התוכן של האתר בשבת, החלפת עמוד הבית או שילוב הודעות שונות למשתמשים ולמעשה שינוי פני האתר. אם הדבר מבוצע באופן קיצוני ולא מידתי, עלול מנוע החיפוש של גוגל לזהות את התופעה כקלוקינג, מה שלמעשה יגרור ענישה כנגד האתר.

לכן, בעלי אתרים שמעוניינים לעשות שימוש בשיטת שינוי תוכן האתר לקראת השבת, צריכים לקחת בחשבון את הסיכונים הכרוכים בכך.

אבטחה ובטיחות הגלישה באתר

גוגל מייחס חשיבות גדולה לבטיחות הגלישה באתר מצד הגולשים. כמנוע החיפוש המוביל בעולם, לא הייתה רוצה גוגל להוביל גולשים באמצעות תוצאות החיפוש לאתרים שמפרים את החוק, משמשים כקרקע לגניבת נתוני הזדהות ותשלום של גולשים ופוגעים בזכות לפרטיות של משתמשי האתר.

לכן, גוגל נוקטת בפעילות ענישה ידנית כנגד אתרים שהיא מאמינה שנפרצו, עד לתיקון הליקויים על ידי בעל האתר ודיווח סדור לגוגל.

מדוע הסוגיה הזאת קשורה לאתרים שומרי שבת? משום שחלק מבעלי האתרים שומרי השבת בוחרים להטמיע את מנגנון מניעת השימוש באתר בשבת באמצעות קיום הודעה מתפרצת באתר, כלומר, פופאפ שיודיע לקהל הגולשים כי האתר מושבת ביום זה. מנוע החיפוש, עלול לפרש לא נכון את הטמעת ההודעה המתפרצת, ולחשוב שמדובר באתר שנפרץ, ובתוך כך להרחיק אותו מהגולשים באמצעות הסרתו מן האינדקס.

ביטול מנגנוני החיוב והתגמול בשבת

חלק מבעלי האתרים שומרי השבת נוקטים בגישה אחרת, לפי כל עוד האתר אינו מייצר הכנסה בשבת, הפעלתו מותרת. על כן, הם מבצעים עדכון למנגנון התפעול של האתר, כך שבשמך השבת לא ניתן יהיה לבצע באמצעות האתר עסקאות חדשות, ופרסומות המוטמעות באתר ומזכות את בעלי האתר בהכנסה לא תוצגנה.

פתרון מסוג זה לא צפוי לפגוע אמנם, בדירוגי האתר במנועי החיפוש, אולם חשוב יהיה להבין שפיתוחו והטמעתו, בטח באתר גלובלי שמשרת קהלי יעד במדינות שונות, הם מורכבים למדי.

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
%d בלוגרים אהבו את זה: