חידושים מעולם הרפואה – סוכרתיים בחג

צילום: משה אסולין
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

סוכרתיים? איך לעבור את ארוחת החג בשלום בלי לצאת מאיזון

במה – מגזין תוכן
הרב משה חסיד
יעוץ אסטרטגי

תקופה החגים מעוררת לעתים לא רק שמחה והנאה, אלא גם אינטנסיביות משפחתית רבה. ארוחות החג עלולות להוות מכשול הרבה בשל הנטייה לאכילת כמויות גדולות מהרגיל של פחמימות, וגם משום שלא תמיד ניתן לדעת בוודאות ממה מורכבים מאכלי החג. להלן מספר המלצות מליטל לוי, דיאטנית קלינית ממרכז DMC לטיפול בסוכרת, שיאפשרו לנו לאכול בשמחה, בלי לדאוג יותר מדי לרמות הסוכר.
אל תגיעו לארוחה רעבים – אכלו לפני שאתם יוצאים לארוחה, ונסו לאכול פחמימות במנות קטנות לאורך כל היום. כך תתחילו את ארוחת החג בנינוחות ובלי לחץ, תגיעו שבעים יחסית לארוחה ותמנעו מרמות סוכר גבוהות אחרי הארוחה. ירקות – נכון שמאכלי החג מעוררים תיאבון, ובכל זאת מומלץ שמחצית המנה שעל הצלחת שלכם תהיה מורכבת מירקות. שלבו סלטי ירקות טריים בארוחה והיזהרו מסלטים עם רטבים כמו סלטים עם רטבי מיונז, ירקות מטוגנים ועוד.

בחירת התפריט

אם אתם מתארחים, בדקו מהו התפריט המתכונן לארוחת החג. כך תוכלו לתכנן מראש אילו מנות לבחור ומהי תכולת הפחמימות במאכל זה או אחר. שלבו חלבונים חכמים – העדיפו כתוספת קטניות כמו עדשים או אפונה, במקום אורז או תפוחי אדמה.. קטניות הן מקור מצוין למינרלים ולוויטמינים ולסיבים מסיסים שיכולים לסייע בהאטת ספיגת הסוכר בדם.
שתייה – נסו לוותר על שתייה ממותקת והעדיפו שתיית מים, סודה או משקה דיאטטי. קינוחים- קינוח לרוב עשיר בפחמימות ועלול לגרום לעלייה משמעותית ברמות הסוכר לאחר הארוחה. עדיף להימנע מהקינוח, ואם קשה – אז להסתפק בכפית.
וטיפ חשוב אחרון – היצמדו לתוכנית הטיפול שלכם. מומלץ מאוד לבדוק את רמות הסוכר כשעתיים לאחר הארוחה, ולתקן את רמת הסוכר בזהירות.

עבור אלו מכם המשתמשים במערכת לניטור סוכר רציף, כגון הפריסטייל ליברה – המערכת חוסכת את הצורך הכרוך בבדיקת האצבע, ומאפשרת לנטר את רמות הסוכר באופן מדויק ורציף. מכיוון שהמערכת צוברת נתונים למשך 90 יום, היא מסייעת לקבל תמונה מלאה של רמות הסוכר בכל רגע נתון ומסייעת למטופל להיות יותר בשליטה לגבי מצבו.
בנוסף: מכיוון שבמערכת הפריסטייל ליברה לא נדרש להקיז דם, הדבר יכול להוות יתרון הלכתי נוסף לסוכרתי שנזקק לבדוק בשבתות ובחגים (מובן שאין הדבר מהווה תחליף להתייעצות עם פוסק הלכה)
לסיום, תנו לעצמכם את האפשרות ליהנות מארוחת החג, אבל
ללא הגזמה, אלא במידה.
חג שמח ושנה טובה!

אולי יעניין אותך גם

השארת תגובה

הצטרפו לרשימת התפוצה של מגזין קנייטש

הדילים הכי חמים | קבוצות הרכישה המשתלמות ביותר | הטבות יחודיות למצטרפים

כוח הקנייה החזק בציבור החרדי - מעל 15,000 דיוורים ישירים​

רוצה לפרסם בקנייטש?

או שיש לך כתבה מעניינת, זה בדיוק בשבילך. 

עקבו אחרינו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
%d בלוגרים אהבו את זה: